تجلیل از خبرنگاران همدانی در سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

خبرگزاری پانا: به مناسبت یکم تیر سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از اصحاب رسانه این استان با اهداء هدایایی قدردانی شد.

کد مطلب: ۹۸۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان به نقش خبرنگاران در عرصه دینی اشاره کرد و گفت: اگر خبرنگاران با نگاه دینی به شغل و قلم خود بنگرند و از هر اتفاقی که رخ می‌دهد زاویه دینی را کشف کنند آن وقت حماسه تأثیرگذار و بی‌نظیر به دست آنها خلق می‌شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در ادامه به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، آموزش‌های عمومی و تخصصی و پژوهش‌های قرآنی، ساماندهی هیئات مذهبی، تأمین مبلغ و مروج برای مساجد و سایر اماکن مذهبی و حتی ادارات، عضویت در شورای فرهنگ عمومی و ساماندهی امور جوانان از اهم وظایف سازمان است.

وی با بیان اینکه در سطح استان تعداد 150 خانه قرآن با صدور مجوز فعالیت می‌کنند تصریح کرد: پارسال تعداد 14 هزار و 860 نفر در دارالقرآن‌های سراسر استان آموزش‌های ترویجی و تبلیغی را دریافت کردند.

آزادیخواه افزود: تعداد 50 موسسه رسمی قرآنی در سطح استان زیر نظر اتحادیه قرآنی سازمان فعالیت می‌کنند و در این مراکز آموزش‌ها طبق استانداردهای آموزشی به مخاطبان ارائه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اضافه کرد: پارسال تعداد 3 هزار نفر در برنامه حفظ جزء سی‌ام شرکت کردند و در ماه رمضان برای تعداد یک هزار و 444 نفر از دانش‌آموزان مسابقه تسنیم را برگزار کردیم.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان داشت: در سال جاری در مرحله اول 6 هزار و 606 نفر در مراسم اعتکاف در بیش از 87 مسجد در سراسر استان شرکت کردند که از این میزان تعداد 5 هزار و 417 نفر خواهر و یک هزار 189 نفر برادران بودند.

آزادیخواه ادامه داد: پارسال بیش از 11 هزار نفر در سه مرحله در اعتکاف شرکت کردند و در سال جاری برای ماه رمضان نیز برنامه ریزی برگزاری مراسم اعتکاف را داریم.

وی به اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 5 هزار و 660 نفر از مبلغان را در ایام فاطمیه اول و دوم، ارتحال امام خمینی(ره)، اعتکاف و مبعث حضرت رسول اکرم(ص) را به مناطق مختلف استان اعزام کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: در سال 91 تعداد 100 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان دایر شد که بیش از 3 هزار و 869 نفر از دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت کردند و این آمار به غیر از کلاس‌های مردمی است که روحانیون در سطح روستاها برگزار کردند.

این مقام مسئول افزود: در سال جاری نیز همان تعداد 100 پایگاه را داریم اما شکل برنامه‌ها تغییر کرده و در ماه رمضان با اعزام مبلغ به دنبال نقل تفسیر قرآن هستیم.

آزادیخواه با بیان اینکه در سطح استان تعداد یک هزار و 764 هیئت مذهبی ثبتی برادران و تعداد 234 هیئت مذهبی ثبتی خواهران فعال است گفت: بیش از 620 برنامه همایش و کارگاه با گفتمان دینی، حجاب و عفاف، بایدها و نبایدها و ولایت فقیه را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سازمان تأسیس مدارس معارف اسلامی در سطح مقطع متوسطه است عنوان داشت: مدرسه معارف اسلامی در رشته تخصصی معارف اسلام در همدان با 60 نفر دانش‌آموز به مدت شش سال است که فعالیت می‌کند و تاکنون 12 رتبه شهرستانی، سه دوره استانی و یک رتبه کشوری در مسابقات کسب کرده است.

آزادیخواه اضافه کرد: تاکنون چهار نفر از دانش‌آموزان این دبیرستان در دانشگاه رضوی مشهد، پنج نفر در حوزه‌های قم و 25 نفر در دانشگاه‌های مختلف قبول شدند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه یادآور شد: هم اکنون در مناطق مختلف استان تعداد 150 باب خانه عالم فعال است و پارسال به خاطر کمبود اعتبارات کار ساخت خانه عالم متوقف شده بود که در سال جاری از سر گرفته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار