رئیس هئیت مدیره خانه مطبوعات استان:

خبرنگاران همدانی در بحران های اخیر فضای مجازی را هدایت کرده و مانع از ایجاد شایعات بی اساس شدند

همدان (پانا) - در دیدار سرپرست نشریات و خبرگزاری ها با امام جمعه همدان رئیس هئیت مدیره خانه مطبوعات استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از اصحاب رسانه استان به خاطر اطلاع رسانی و انعکاس خبری مناسب بحران های اخیر تشکر و قدردانی کرد.

کد مطلب: ۹۰۵۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران همدانی در بحران های اخیر فضای مجازی را هدایت کرده و مانع از ایجاد شایعات بی اساس شدند

مجید ملکیان گفت: خبرنگاران استان همدان توانستند برخلاف سایر استان ها فضای مجازی را هدایت کرده و مانع از ایجاد شایعات بی اساس شوند.
ملکیان با اشاره به این که در استان همدان ١٣٣ نشریه مکتوب و الکترونیک و ٣ روزنامه فعال هستند افزود: مشکلات مالی و تحریم های اقتصادی، جامعه مطبوعات را در زمینه کاغذ و چاپ با مشکلاتی مواجه کرد که باید با تدابیر درست در بحث مدیریت کلان کشور و استان پویایی رسانه ها را حفظ کرده و از این بحران عبور کنیم.
او وجود چاپ خانه رول تخصصی غرب کشور در همدان را یک امتیاز برای استان بیان کرد و گفت: استان همدان یکی از استان‌های مطرح در بحث رسانه است که از ١٣٣ نشریه فعال در آن ٨٢ نشریه چاپی و مابقی به صورت مجازی و الکترونیک فعالیت دارند.
علی مرادی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این که افراد نجیب دارای سه خصوصیت هستند، خبرنگاران همدانی را افرادی نجیب معرفی کرد که عاقل، حکیم و باتقوا هستند.
در ادامه مدیر مسئول روزنامه همدان پیام اظهار کرد: استان همدان تنها استانی است که نسبت به استان های هم تراز خود دارای ٣ روزنامه یومیه منظم است.
نصرت الله طاقتی احسن در ادامه با بیان این که جایگاه رسانه در استان همدان ولایت محور است گفت: همدان از معدود استان هایی است که با چالش جدی در زمینه رسانه های معاند با نظام مواجه نبوده است.
او با اشاره به این که همدان دارای رتبه ١٣ کشوری در زمینه ضریب نفوذ نشریات است تصریح کرد: ٣٠ درصد خبرنگاران استان دارای تحصیلات مرتبط با شغل خود هستند که به خاطر پایین بودن درآمد جامعه مطبوعات صرفاً افراد نخبه با دید فرهنگی و ایثارگرایانه در این عرصه فعالیت می‌کنند.
طاقتی با بیان این که توسعه استان باید از حوزه فرهنگی آغاز شود و سربازان این توسعه اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر هستند اظهار کرد: با حذف شدن نشریات و روزنامه ها از سبد خرید مردم، درآمد نشریات ٣٠ تا ٤٠ درصد کاهش یافته و این در حالی است که قیمت کاغذ از سال گذشته تاکنون ٤٠ برابر شده است.

در پایان مریم مقدم عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان به نمایندگی از بانوان خبرنگار با اشاره به نقش مؤثر خبرنگاران زن در رسانه، محدودیت ها و مشکلات بانوان در حوزه خبرنگاری را مطرح و خواستار رفع این مسائل شد.

سحر چهاردولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار