در ستاد اجرایی شاهد استان سمنان مطرح شد:

توجه به سلامت و نشاط دانش آموزان مدارسِ شاهد

سمنان (پانا) - جلسه ستاد شاهد استان سمنان به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش و با حضور اعضا تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۷۵۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه به سلامت و نشاط دانش آموزان مدارسِ شاهد

ستاد اجرایی شاهد استان به ریاست محمد دستورانی تشکیل جلسه داد. در این جلسه پیرامون سواد حرکتی در دانش آموزان مدارس شاهد همچنین جشنواره ملی ایثار بحث و گفت و گو شد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرایی شاهد استان با اشاره به اجرای مطلوب المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای و شروع طرح سواد حرکتی گفت: رویکرد جدیدی جهت ارتقا سلامت، نشاط تحصیلی، روحی و روانی دانش آموزان به وجود آمده است.

دستورانی برای تحقق اهداف این رویکرد و طرح جدید، خواستار فرهنگ سازی درست، همکاری انجمن های اولیاء و مربیان مدرسه و آگاهی والدین برای توجه و اهتمام به این مهم شد.

حجت الاسلام و المسلمین فریدون، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز آغاز فعالیت برای ایجاد تحرک، نشاط و پویایی در مدارس شاهد و توجه به مقوله سواد حرکتی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: لازم است جهت تبیین و اجرای درست این طرح در مدارس ضمن فرهنگ سازی، ظرفیت آموزشگاه ها برای ایجاد اتاق های ورزش شناسایی شده و از همه مهم تر از ظرفیت بالای انجمن اولیا و مربیان به منظور تبیین این طرح استفاده شود.

در این هم اندیشی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در مدارس بحث نشاط و سلامت دانش آموزان است گفت: سواد حرکتی به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی از اهمیت و حساسیتی بالایی برخوردار بوده و در دوره های پایین تحصیلی باید مهارت های بنیادی به کودکان آموزش داده شود.

علیرضا حاجی قاسمی سواد حرکتی را بسیار مهم تر از سواد خواندن و نوشتن عنوان کرد و افزود: اگر در یک سنین و دوره خاصی به آن توجه نشود، در سنین بالاتر فرد با مشکلات حرکتی مواجه می شود.

وی ادامه داد: مدارس باید مهارت محور شوند و با استفاده از ظرفیت های زنگ تفریح، حیاط پویا و زنگ ورزش، امکان 60 دقیقه حرکت و نشاط را برای دانش آموزان فراهم کنند.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های آموزش و پرورش ایجاد نشاط و شادابی در مدارس شاهد است و لازمه داشتن مدارس پویا تحقق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین است. لذا مدارس شاهد باید در اجرای کیفی طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش و پرورش استعدادها و رشد فردی و اجتماعی دانش آموزان پیشرو باشند.

الهام سماوی همچنین چگونگی اجرای چهارمین جایزه ملی ایثار را تبیین کرد و افزود: فرزندان شهید، آزاده و جانبازان بالای 25 درصد مدارس متوسطه اول و دوم می توانند در این جشنواره آموزشی تحصیلی شرکت کنند و امتیاز آنان در بخش های آموزشی، پرورشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری و ایثارگری محاسبه و در مجموع 6 نفر برگزیده در مرحله استانی و 6 نفر نیز برای رقابت در مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار