کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی با محور «هویت»

سمنان (پانا) - برنامه ها و سیاست های دوره پیش دبستانی و ابتدایی در 2 جلسه جداگانه تبیین شد.

کد مطلب: ۹۷۵۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی با محور «هویت»

در ادامه کارگاه آموزشی آسیب شناسی ارتقاء هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی که در حاشیه همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در قزوین شکل گرفت، جلسه ویدئوکنفرانسی معاون آموزش ابتدایی استان با موضوع کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی با محوریت هویت برگزار شد.

مریم حدادی بر توجه به هویت، با تکیه بر عناصر پنج گانه؛ تفکر و تعقل، ایمان، علم و معرفت و عمل و اخلاق در عرصه های چهارگانه ارتباط با خدا، خود، خلق و خلقت تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: هویت برایند صفات آدمی درقبال خدا، خود، خلق و خلقت است که در این موضوع باید صفات و توانمندی های مربوط به حفظ کره زمین را به نوآموزان آموزش دهیم.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: با توجه به استقرار کمیته معین «تنها یک زمین داریم» در استان سمنان و اهمیت زیست کره توران به عنوان دومین منطقه بیوسفر جهان، لزوم برنامه ریزی و تدوین فعالیت های پیش دبستان با تلفیق "تنها یک زمین داریم" و "هـویـت" را ضروری دانست.

مدرسه به عنوان محور آموزش و پرورش

حدادی در جلسه دیگری که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد سیاست های معاونت آموزش ابتدایی را در جمع گروه های آموزشی این دوره تببین کرد.

وی در جمع اعضاء دبیرخانه های موضوعی شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه و ارتباط با سایر اعضاء دبیرخانه شهرستان های شاهرود، دامغان و گرمسار، ضمن تشریح فعالیت های این حوزه، از مدرسه به عنوان محور آموزش و پرورش یاد کرد و با اشاره به میزان ساعات اختصاص یافته به گروه های آموزشی دوره ابتدایی، خواستار ارائه خدمات مطلوب تر آموزشی و تربیتی به همکاران، دانش آموزان و اولیاء آنان شد.

معاون آموزش ابتدایی گفت: باید بکوشیم مدرسه از «نهاد آموزشی» صرف به «نهاد فرهنگی اجتماعی» تبدیل شود و اهداف استخراج شده به اولیاء دانش آموزان منتقل شود.

همچنین در این هم اندیشی، نظرات و دیدگاه های اعضا و شرکت کنندگان گفته و شنیده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار