مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد :

امروزه حسابداری به ‌عنوان ابزار مدیریت هزینه، نقشی اساسی در اقتصاد دارد

یزد(پانا) -" علی نمازی " افزود: امروزه حسابداری به ‌عنوان ابزار مدیریت هزینه، نقشی اساسی در اقتصاد دارد و به عنوان بخشی از نظام اطلاعاتی، نقش بارزی را در تصمیم گیری های مربوط به توسعه اقتصادی ایفا می کند.

کد مطلب: ۹۷۳۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
امروزه حسابداری به ‌عنوان ابزار مدیریت هزینه، نقشی اساسی در اقتصاد دارد

وی افزود: چگونگی شکل گیری و توسعه رشته حسابداری در شرایط حاضر تابع رشد و افزایش واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری، مقررات بازرگانی، قوانین دولتی و مالیاتی می باشد.

نمازی با تبریک روز حسابدار، نقش ویژه آن را در انضباط مالی و ثبات اقتصادی یادآور شد و تصریح کرد: پیشرفت های علمی و فنی در این زمینه از یک طرف و رشد شتابان اقتصادی از طرف دیگر، این نیاز را بوجود آورده است که حسابداران در زمینه های تخصصی مربوط، مهارت های لازم را بدست آوردند.
او با بیان اینکه در سیستم اقتصادی امروز در دنیا، تهیه و گزارش اطلاعات درست مالی و سایر اطلاعات اقتصادی به مراکز تصمیم گیری حائز اهمیت است گفت: حسابداری به مثابه ابزار سنجش عملکرد شامل کارآیی، اثربخشی و اقتصادی بودن فعالیت‌های بنگاه‌ها است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، حسابداری را از جمله ضرورت های کسب‌ وکار دانست و گفت: هر کسب‌ وکاری بسته به حجم فعالیت، حداقل به یک حسابدار برای سرو سامان بخشیدن امور مالی نیاز دارد و از زمان قدیم تا به امروز در تمامی داد و ستدهای اقتصادی و اجتماعی، حسابداری نقش پررنگی داشته است.
نمازی گفت: در حقیقت حسابداری یکی از عوامل موثر در بقای کسب‌ وکار است و یک حسابدار با ارائه گزارشات مالی و تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی در هر کسب‌ وکاری، اطلاعات لازم را در اختیار تمامی مدیران و ذینفعان اقتصادی قرار می‌دهد و در واقع این حسابدار است که با یک زبان مشترک که همان حسابداری است، رابط تمامی بخش‌ها، مشاغل، فعالیت‌ها و افراد است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به رشد جایگاه حسابداری در کشور یکی از پایه‌های اصلی رشد بازار سرمایه را حرفه حسابداری دانست و گفت: تولید اطلاعات توسط حسابداران، نقش مهمی در اعتبار بنگاه‌های اقتصادی دارد.
وی با اشاره به اینکه حسابداری یک حرفه مهم و تأثیرگذار است، گفت: شناساندن این حرفه در اقتصاد وظیفه ما است و قطعا این حرفه در انضباط مالی و ثبات اقتصادی تأثیر مهمی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار