گازرسانی به ۲۸ روستای تکاب در حال اجراست

ارومیه (پانا) - رییس اداره گاز تکاب گفت: عملیات گازرسانی به ۲۸ روستای محور تخت‌ سلیمان - زرشوران این شهرستان با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار درحال اجراست.

کد مطلب: ۹۷۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
گازرسانی به ۲۸ روستای تکاب در حال اجراست

سیامک صفروند پیشرفت فیزیکی طرح گازرسانی محور تخت‌ سلیمان - تکاب را ۵۵ درصد اعلام‌ کرد و افزود: برای اجرای این طرح گازرسانی ۲۰۰ کیلومتر عملیات حفاری و لوله‌گذاری در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۹ فاز اول این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گازرسانی به پنج روستای محور تخت سلیمان در قالب این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح گازرسانی ۲۸ روستای محور تخت سلیمان - زرشوران، بهره مندی روستاهای این بخش از گاز طبیعی در این شهرستان به ۷۵ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای محور تخت سلیمان از ۲ سال قبل آغاز شده است، ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح گازرسانی، بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانوار در ۲۸ روستای منطقه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

رییس اداره گاز تکاب اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳ روستای این شهرستان با سه هزار مشترک خانگی و ۹۹ درصد جمعیت شهری این شهرستان با ۱۸ هزار خانوار، تحت پوشش شبکه گاز طبیعی هستند.

تکاب از مناطق سردسیر و کوهستانی کشور است که با ۸۱ هزار نفر جمعیت و ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در منطقه‌ای سخت‌گذر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و به دلیل دارا بودن زمستان‌هایی سخت و طاقت‌فرسا، اهالی این شهرستان در بیش از هفت ماه از سال از بخاری و لوازم گرمایشی استفاده می‌کنند.

دولت تدبیر و امید برای گازرسانی به تکاب که بیشتر روستاهای آن در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی قرار دارد، نگاه ویژه‌ای داشته و بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش گازرسانی به روستاهای این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار