جلسه هماهنگی بیست و یکمین مانور سراسری زلزله در ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا) - بیست و یکمین جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله با حضور مسئولین تمامی ارگانهای ذیربط در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۹۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی بیست و یکمین  مانور سراسری  زلزله در ارومیه برگزار شد

قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این جلسه اظهار داشت : یکی از اهداف مهم این برنامه آموزش صحیح این مانور به دانش آموزان می باشد که در لحظه وقوع زلزله چگونه این آموزش ها را درست اجرا کنند.

قاسمی از برگزاری پیش مانور در کلیه مدارس استان خبر داد و افزود : رویکرد مانور امسال نیز مانند سنوات گذشته "مدرسه ایمن،جامعه تاب آور" تعیین شده و تلاش می‌شود علاوه بر آموزش و آماده سازی دانش آموزان و پرسنل مدرسه و استاندارد سازی ساختمان مدارس، ساکنین محله‌های مجاور مدارس نیز دراین فرایند مشارکت داده شده و مدارس به عنوان پایگاههای مدیریت بحران محلات و کمپ اسکان موقت آمادگی لازم را کسب نمایند.

وی به اهداف برگزاری این مانور اشاره کرد و گفت : افزایش سطح آگاهی دانش آموزان درمورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر آن، چگونگی ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی ، آشنایی با اقدامات و آمادگی قبل ، حین ، و بعد از زلزله از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله با شعار "مدرسه ایمن - جامعه تاب‌آور" همزمان با مدارس سراسر کشور روز چهارشنبه ۶ آذر ماه ۹۸ در تمام آموزشگاه‌های شهرستان‌های استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار