معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: داشتن تعهد و احساس مسئولیت در کار پرورشی، مهم هستند

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت که در کار پرورشی ایجاد تعهد و تغییر نگرش و افزایش احساس مسئولیت شخصی خیلی مهم است.

کد مطلب: ۹۶۷۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی  آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: داشتن تعهد و  احساس مسئولیت در کار پرورشی، مهم هستند

طاهر علمی در جلسه شورای پرورشی ضمن تسلیت به هموطنان حادثه دیده در زلزله اخیر، مخصوصا تسلیت به خانواده دو دانش آموز جان باخته در این حادثه، گفت: اطاعت از پیامبر (ص)دو گونه است. یکی اطاعت طریقه است که در اینجا پیامبر واسطه است بین خدا و مردم و دارد دستورات الهی را به مردم ابلاغ می کند. دومین اطاعت، اطاعت موضوعیه است در اینجا پیامبر واسطه نیست بلکه پیامبر خودش بعضی دستورات، مثل شکل نماز را ابلاغ میفرماید.

وی افزود: اطاعت محض از هر دو مورد واجب است تا روشنایی زندگی شامل حال ما باشد.در تمام امور زندگی باید از پیامبر پیروی کنیم تا زندگی سالم و خوبی داشته باشیم. طاهر علمی با بیان اینکه زندگی مانند دوچرخه میماند که برای حفظ تعادل باید در حرکت باشد و درک زندگی تنها با نگاه بر گذشته میسر است ولی زندگی کردن ،تنها با نگاه به آینده میسر است.

وی گفت: مدرسه آماده سازی دانش آموزان برای زندگی کردن است.زندگی یعنی پژوهش وفهمیدن مسائل جدید و عقل گوهری است که انسانها را در پناه آن قرار داده تا بواسطه آن راه ها و روشها را پیدا کند تا فرد خود و دیگران را نجات دهد.

علمی یکی از راههای موفقیت معاونت پرورشی در آموزش و پرورش را خلاقیت عنوان کرد و گفت : خلاقیت یک کارمند و یک مدیر همان چیزی است که او را از دیگران متمایز میکند. نسل امروز تیز هوش و آگاه و متفاوت از چند سال قبل است باید با خلاقیت جلو رفت و در واقع خلاقیت جرقه ای است که طرح و نقشه را پیش میبرد و به فرآیند انجام کار جذابیت می بخشد.

وی افزود: یکی دیگر از راههای موفقیت این معاونت آگاهی از ساختار است و یکی از ویژگیهای یک کارشناس و یک مدیر موفق این است که در چارچوب برنامه ها و ساختار معاونت پرورشی عمل کند تا مانع پیشرفت کار نشود .

معاونت پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بینش را یکی دیگر از راههای موفقیت عنوان کرد و افزود: بینش یعنی توانایی شناخت بدون استفاده از فرآیندهای منطقی،این همان سنگ بنای هوش هیجانی است. افرادی که دارای بینش عمیق هستند قادر به درک احساس و تفکر دیگران هستند.بنابر این هرچه بینش یک فرد قوی تر باشد همان اندازه مدیریت قوی تری خواهد داشت.

وی افزود: داده های ما داشته های ماست نه داشته های ما داده های ما ، بهتر است که ما در مباحث پرورشی از داشته هایمان استفاده کنیم تا بر نداشته هایمان غلبه پیدا کنیم. دانش یکی دیگر از راههای رسیدن به مدیریت موفق است.کاربردی کردن دانش و تولید دانش موفقیت را به همراه خواهد داشت.پس صرف دانش برای یک مدیر موفقیت نمی آورد ولی از هر آنچه که میداند بطور کاربردی استفاده کند موفق است.

علمی ضمن بیان اینکه تعهد در مدیران رمز موفقیت دیگری میتواند باشد واین تعهد مدیر است که تیم را به تلاش هر چه بیشتر در راستای دستیابی به هدف ترغیب میکند. زیبا کار کردن و با کیفیت کار کردن به جای سخت کار کردن بسیار مهم است.

وی افزود: در کار پرورشی ایجاد تعهد و تغییر نگرش و افزایش احساس مسئولیت شخصی خیلی مهم است.

وی در پایان به بازدید از مدارس و بررسی اجرای برنامه های پرورشی در مدارس تاکید کرد و حضور در شورای دبیران را خواستار شد و گفت علم معلم زمانی عوض میشود که مطالبات از معلم بالا رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار