معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دانش آموزان در بیداری کشورهای اسلامی نقش جلو برنده دارند

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نسل چهارم انقلاب واقعا باید به همه چیز دقت کند. اگر امروز کشورهایی مثل عراق، افغانستان و یمن مبارزه با استکبار شروع کرده اند این شروع و بیداری آنها از انقلاب اسلامی ایران نشات می گیرد و در شروع این بیداری، دانش آموزان نقش جلو برنده را دارند.

کد مطلب: ۹۶۶۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دانش آموزان در بیداری کشورهای اسلامی نقش جلو برنده دارند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در گفت و گو با پانا بیان کرد:13 آبان از مهمترین روز و یوم الله ها است به خاطر اینکه اگر وقایع ۱۳ آبان را خوب بررسی کنیم می‌بینیم که استکبار آمریکا از سال۱۳۲۰ شروع شد. کاپیتولاسیون ای که روسیه به کشورهای ضعیف مثل ایران در زمان حکومت قاجار تحمیل می کرد نتوانسته‌اند جلوی آن بایستند و به خاطر همین در ادامه، آمریکا سلطه خود را نشان داده و مبارزان داخلی مثل حضرت امام خمینی(ره) در مبارزه با استکبار قیام و مقابله کردند و به مبارزه با آن برخاستند.

طاهر علمی افزود: امام راحل مردم را آگاه و بیدار کردند و از همان روز همچنان آمریکا با ما به خاطر این مبارزه در ضدیت کامل به سر می‌برد و نمی‌خواهد اسلام و انقلاب خودش را نشان دهد. حضرت امام خمینی (ره) وقتی در سال ۱۳۴۳ در رد کاپیتولاسیون سخنرانی کردند و سرانجام در سال ۱۳۵۷ انقلاب به پیروزی رسید و این نشان می دهد که اگر ما بخواهیم استقلال را در جمهوری اسلامی حفظ کنیم باید با استکبار جهانی مبارزه داشته باشیم و همین طور برای اینکه ملت‌ها بیدار باشند و استقلال خود را به دست بیاورند قطعاً باید در این مبارزه با استکبار حضور داشته باشند.

وی گفت: داشتن علم و آگاهی در مبارزه با استکبار جهانی مخصوصاً در مدارس مهم است. دانش آموزان باید با آگاهی کامل وارد میدان شوند و انتظار هم همین است و امیدوارم که بر اساس پیش بینی ها، تا ظهور حضرت امام زمان (عج) انقلاب ایران و انقلاب جهان اسلام را جهانی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: باید مردم تمام کشورها، خوی کثیف استکبار جهانی آمریکا را بشناسند و از آن مطلع شوند و بدانند که آمریکا کشوری است که می خواهد که حکومت های خود را در کشورهای ضعیف پیاده کند و نمی‌خواهد کشورهای دیگر خود را به استقلال برسانند و از انقلاب‌های اسلامی برخوردار شوند.

علمی گفت: امروز مردم در کنار دانش‌آموزان، وحدت و همدلی را نشان دادند. 13 آبان؛ روز مبارزه با استکبار جهانی، مخصوص دانش آموزان و آموزش و پرورش نیست و همه مردم باید تمام انرژی خود را به کار گیرند تا در کنار دانش آموزان حضور داشته باشند.

وی گفت: نسل چهارم انقلاب واقعا باید به همه چیز دقت کند. اگر امروز کشورهایی مثل عراق، افغانستان و یمن مبارزه با استکبار شروع کرده اند این شروع و بیداری آنها از انقلاب اسلامی ایران نشات می گیرد و در شروع این بیداری، دانش آموزان نقش جلو برنده را دارند.

فاطمه جلالی دانش آموز دبیرستان قدسیه نیز در گفت و گو با پانا بیان کرد: امروز آمادیم که به آمریکا نشان دهیم کشورمان را هیچ وقت تنها نمی‌گذاریم و مطمئن باشد که اگر یک نگاه چپ به کشور بکند بی جواب نمی ماند. وی افزود: من از دوستانم می خواهم که همیشه کنار ما باشند و راه شهیدان را ادامه دهند.

کوثر فرجی دانش آموز دبیرستان ثارالله نیز به پانا گفت: وظیفه هر دانش آموز است که در این صحنه حضور داشته باشد تا به کشورهایی که می‌خواهند ما را به زمین بزنند جواب درستی بدهیم و مشتی بر دهان آنها بکوبیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار