علمی: بها دادن و بها گرفتن ،غنی کردن و غنی ساختن دانش آموزان از مهمترین برنامه های معاونت پرورشی است.

تبریز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ،گفت: یکی از مهمترین و بهترین برنامه های معاونت پرورشی در سند تحول بنیادین، بها دادن و بها گرفتن و غنی کردن و غنی ساختن دانش آموزان است.

کد مطلب: ۹۷۱۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
علمی:  بها دادن و بها گرفتن ،غنی کردن و غنی ساختن دانش آموزان از مهمترین برنامه های معاونت پرورشی است.

معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی صبح امروز با حضور در برنامه" سحرلر "شبکه سهند در مورد موضوع مانور زلزله، گفت:یکی از مهمترین و بهترین برنامه های معاونت پرورشی در سند تحول بنیادین، بها دادن و بها گرفتن و غنی کردن و غنی ساختن دانش آموزان است.
وی افزود: در این راستا دو گام را اجرا می‌کنیم. گام اول بسترسازی تعلیم و تربیت برای تربیت موثر و کارآمد دانش‌آموزان و گام دوم، سپردن برخی از برنامه‌های پرورشی و برخی از مسئولیت‌ها به دانش آموزان برای آماده سازی جهت زندگی آینده و به روز کردن این دانش‌آموزان است.
علمی خاطر نشان کرد: هدف ما آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان است و این یکی از مهم‌ترین برنامه‌های عملی مانور زلزله است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۸۱ در پی توافقنامه‌ای بین ارگان‌های مختلف، اجرای این مانور در مدارس شروع شد، افزود: ولی از سال ۹۴ رویکرد جدیدی را آغاز کرد و شعار" مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" رویکرد جدید آن شد.
معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: تلاش داریم، مدارس ایمن محلات را شناسایی کنیم و به عنوان کانون فعالیت های مرتبط با ارتقاء ایمنی و مدیریت بحران، مدارس کانون امن برای پناه گیری محله ها با مشارکت مردم باشد.
وی گفت: طبق توافق به عمل آمده در مراکز استانها ۲۰ مدرسه ایمن و در شهرستان‌ها ۱۰ مدرسه ایمن انتخاب و در آنها این مانور اجرا می‌شود. این مانور با مشارکت مردم و نیز با آموزش دانش‌آموزان انجام خواهد شد.
علمی خاطر نشان کرد: تاب آوری یعنی غلبه بر زمین خوردن، توانایی مدیریت استرس در مراحل سخت زندگی، ناامید نشدن و دوباره در وقایع زندگی، قوی و سالم حرکت کردن است.
وی گفت: مدرسه محور ، جامعه محور و محله محور بودن این طرح از مشخصات بارز آن است. زمانی که دانش آموزان مراحل پناهگیری را یاد می‌گیرند، این آموزش را به خانه‌های خود انتقال می دهند و خانواده ها نیز یاد می‌گیرند. در تمامی مدارس دانش‌آموزان را آموزش دادیم و هلال احمر در طول سال به صورت مداوم آموزش کار را انجام داده است.
معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: آرامش قلبی و تاب آوری در درون خود ایجاد کنیم و مقاومت کنیم تا خود و دیگران را نجات دهیم. دانش آموزان باید سفیران آموزش زلزله خانواده ها باشند.
وی اعلام کرد:فردا ساعت ۹:۴۵ صبح زنگ سراسری زلزله همزمان با سراسر کشور در مدارس آذربایجان شرقی نیز زده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار