جعفرزاده ایمن‌آبادی: مطالبات سال ۹۷ معلمان تا پایان امسال به طور کامل تسویه می‌شود

رشت (پانا) - نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس پرداخت مطالبات سال ۹۷ معلمان تا پایان امسال و تشکیل کارگروهی در دولت برای رفع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را پیام نویدبخش حاجی‌میرزایی در نشست با اعضای این فراکسیون دانست.

کد مطلب: ۹۵۷۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
جعفرزاده ایمن‌آبادی: مطالبات سال ۹۷ معلمان تا پایان امسال به طور کامل تسویه می‌شود

به گزارش پانا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، در بیان جزییات نشست فراکسیون مستقلین ولایی با وزیر آموزش و پرورش، گفت: وزیر آموزش و پرورش برنامه اصلاح نیروی انسانی را در دستورکار دارد و گزارشی از آن را نیز به هیات دولت ارائه داده است.

تشکیل کارگروهی در دولت برای رفع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در هیات دولت نیز کارگروهی مرکب از آموزش و پرورش، سازمان‌های امور اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است که به ارزیابی برنامه‌های فعلی و آینده این حوزه بپردازد و مشخص کند که چه میزان کمبود در این حوزه وجود دارد و برنامه‌ای هم برای ساماندهی این بخش تعیین کند.

رفع موقتی کمبود معلم همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش اول مهرماه امسال با کمبود ۱۰۸ هزار معلم مواجه بوده‌ که با استفاده از روش‌های قانونی اعم از بهره‌مندی از ظرفیت معلمانی که توانایی تدریس بیش از ۶ ساعت را داشتند، تاخیر در بازنشستگی برخی معلمانی که امکان آن وجود داشت و صدور مجوز تدریس یک سوم از حق‌التدریسی‌ها، این مشکل را به صورت موقت حل کرده است، ضمن اینکه افزایش گرایش معلمان برای انتقال به مراکز استان‌ها از دیگر مشکلات کنونی وزارت آموزش و پرورش است.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به یکی دیگر از مواردی که در این نشست مطرح شده است، تاکید کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان که در دستورکار دولت قرار گرفته از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد به این صورت که اعمال آن از اول مهرماه آغاز شده، اما به تدریج اجرا خواهد شد، همچنین بخش اعظمی از مطالبات معلمان تا پایان سال ۹۷ پرداخت شده و حدود ۴۵۰ میلیارد تومان مطالبات معوق در این بخش وجود دارد که تا پایان سال ۹۸ پرداخت شده و مطالباتی که معلمان در سال ۹۷ داشته‌اند به طور کامل تسویه خواهد شد.

وی افزود: اسامی ۱۸ هزار و سی و نه نفر در پی فراخوانی که برای استخدام عمومی داده شده، منتشر شد که فرصت دارند تا پایان آبان‌ماه ثبت‌نام کنند، ضمن اینکه روند بازنشستگی و نیاز به تامین نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش شدت یافته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش در مورد دریافت وجوهی به عنوان شهریه در مدارس دولتی هم تاکید کرد که اجباری بر دریافت وجه در این مدارس وجود نداشته و هیچ مدیر مدرسه دولتی حق ندارد ثبت‌نام را منوط بر دریاف وجه کند، اما مدارس خانه دانش‌آموزان هستند، بنابراین تقاضا داریم چنانچه والدین از توانایی مالی لازم برخوردار هستند به آنها کمک کنند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش از تعلیم و تربیت تمام ساحتی، استقرار زیرنظام­های شش گانه، تقویت نهاد مدرسه، بهبود مدیریت در آموزش و پرورش، ارتقاء جایگاه معلم، عدالت آموزشی، بهبود مشارکت عناصر سهیم و مؤثر و بهبود اقتصاد آموزش و پرورش به عنوان محور برنامه‌های خود یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار