اللهیار ترکمن خبر داد: ابلاغ 321 میلیاردتومان از مطالبات سال 97 فرهنگیان به استان‌ها

تهران (پانا) - معاون برنامه­‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش از ابلاغ بخشی از مطالبات سال 97  فرهنگیان به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان­‌ها با تلاش‌­های انجام‌شده و پیگیری وزیر آموزش‌ و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۵۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اللهیار ترکمن خبر داد: ابلاغ 321 میلیاردتومان از مطالبات سال 97 فرهنگیان به استان‌ها

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، علی اللهیار ترکمن گفت: «سال مالی 1398 را در شرایطی آغاز کردیم که به دلیل عدم وجود نقدینگی تخصیص‌­های سال 1397 در آخرین روز کاری سال گذشته مورد اقدام قرار گرفت. 1200 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان شامل حق‌التدریس شاغلان، حق­‌الزحمه نیروهای خرید خدمت، حق­‌الزحمه امتحانات، فوق‌­العاده نوبت دوم، اضافه‌کار نیروهای اداری و برخی موارد دیگر به سال جاری منتقل شد. این مورد برنامه‌­ریزی مالی ما را برای تهیه یک برنامه زمانی مشخص برای پرداخت مطالبات و هم برای ایفای تعهدات سال 1398 با دشواری‌­هایی روبه­‌رو کرد.»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «به دلیل شرایط کشور، تأمین نقدینگی در خزانه‌­داری با محدودیت‌های قابل‌توجهی روبه­‌رو است. بنابراین در این شرایط، رویکرد تعاملی و هماهنگی بین دستگاهی خاصی مورد نیاز است تا زمینه برای ایفای تعهدات فراهم شود. در این زمینه سازمان برنامه‌ و بودجه و مجموعه خزانه‌­داری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش‌­های زیادی انجام دادند و بخشی از مطالبات در ابتدای سال جاری پرداخت شد و بخش دیگر نیز در روز گذشته تأمین اعتبار و به استان‌­ها ابلاغ شد.»

450 میلیارد تومان دیگر از مطالبات فرهنگیان در شرف تامین است

او درباره ماهیت اقلام تأمین اعتبارشده گفت: «321 میلیارد تومان اعتبار از خزانه‌­داری کل کشور دریافت و به استان‌­ها ابلاغ‌ شده است که برای پرداخت مواردی مانند حق‌­التدریس شاغل، فوق­‌العاده نوبت دوم و اضافه‌کار کارکنان اداری است. البته با پیگیری انجام‌شده از طرف وزیر آموزش‌وپرورش 450 میلیارد تومان دیگر نیز در شرف تأمین اعتبار است که امیدواریم این مبلغ را تا اواسط هفته دیگر دریافت و ابلاغ کنیم.»

اللهیار ترکمن در پایان گفت: «از صمیم قلب برای تأخیری که در پرداخت مطالبات فرهنگیان ایجاد می‌­شود متأسف هستیم اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در هر فرصت و با هر حجم اعتبار بتوانیم این مسئله را حل کنیم و فرهنگیان عزیز اطمینان خاطر داشته باشند که پیگیری مطالبات آنان فراموش‌شدنی نیست و نهایت تلاش گروه مالی وزارت آموزش‌وپرورش برای حل این مشکل است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار