۴۲۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در گیلان ثبت شد

لاهیجان (پانا) - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: تاکنون ۲۲ طرح اقتصادی سرمایه گذاری خارجی به ارزش اقتصادی ۴۲۸ میلیون دلار در استان بطور رسمی ثبت شده است .

کد مطلب: ۹۵۶۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۴۲۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در گیلان ثبت شد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان در جلسه بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری های شهرستان لاهیجان گفت: یک هزار و ۳۰۰میلیون دلار سرمایه گذاری غیرپوششی خارجی در استان گیلان جذب شده و ۴۳ فرصت سرمایه گذاری نیز طی سال گذشته در جریان سفر رئیس جمهوری به گیلان شناسایی شده است.

مولایی پور با اشاره به ایجاد ۱۱هزار شغل با این سرمایه گذاری ها افزود: لاهیجان یکی از شهرستان های مهم استان از نظر ظرفیت های اقتصادی برای سرمایه گذاری است که این ظرفیت ها و بسترها باید شناسایی و مستندات آن تهیه و تدوین و بصورت بسته های قابل واگذاری معرفی شوند.

مولایی پور تصریح کرد: رتبه سرمایه گذاری در استان گیلان پایین است و باید تلاش شود که این ظرفیت ها، شناسایی و به سرمایه گذار معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این اداره کل شناسایی مشکلات در مسیر سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران و کوتاه کردن پیچ و خم های اداری است تا راه سرمایه گذاری هموار شود و سرمایه گذاران دغدغه ای در این بخش نداشته باشند .

وی با اشاره به تشکیل کارگروه پایش محیط کسب و کار در گیلان افزود: یکی از وظایف اداره کل امور اقتصاد و دارایی ، تسهیلگری در بخش سرمایه گذاری و رفع قوانین مخل کسب و کار است و به منظور ایجاد وحدت رویه و یکسان سازی در ارائه اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی، مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان در این اداره کل به عنوان کانون مراجعات متقاضیان سرمایه گذاری خارجی و داخلی تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار