وظیفه اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است

مشهد(پانا) - اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان در مرکز آموزشی رفاهی امام علی (ع) مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۵۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید، بهسازی و آماده سازی فضاهای آموزشی، ثبت نام دانش آموزان و ساماندهی بهینه نیروی انسانی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش محسوب می شود و در اولویت امور قرار دارد.

وی افزود: کمبوی شدید نیروی انسانی و محدودیت منابع مالی از دغدغه ها و مشکلات همیشگی آموزش و پرورش است و برخی از این مشکلات سال هاست که برطرف نشده و نیازمند یک عظم جدی است اما علیرغم همه این مشکلات، با انسجام سازمانی و استفاده از توان و قدرت مدیریتی می توان بخشی از این مشکلات را حل کرد.

خدابنده تصریح کرد: آموزش و پرورش از کمبود شدید نیروی انسانی رنج می برد و در طی سالیان متمادی بسیاری از نیروهای فعال این دستگاه به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند و متاسفانه جذب نیرو نیز متناسب با خروج نیروی انسانی صورت نگرفته و از طرفی افزایش جمعیت و رشد دانش آموزی را نیز داشته ایم که این موارد منجر به این مشکلات شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: محدودیت منابع مالی اجازه نمی دهد همه برنامه ها را پیاده سازیم و حتما باید کارهای مهم و فوری در اولویت کارها قرار گیرد و برگزاری این چنین جلسات برای ایجاد درک مشترک و اولویت بندی امور بسیار مناسب است.

وی تاکید کرد: اولویت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است.

خدابنده با اشاره به انتخاب شعار سال تحصیلی 99-98 آموزش و پرورش استان با عنوان "امیدآفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی" افزود: ما باید امیدآفرینی را در بین دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان اشاعه دهیم و در این بین استفاده از ظرفیت های حداکثری بسیار کمک کننده خواهد بود و با مشارکت درون سازمانی و برون سازمانی اهداف سازمانی سریع تر و بیشتر محقق خواهد شد و با توجه به اینکه رویکرد آموزش در دنیا کارآفرینی است اگر قرار است از آموزش به سمت رونق تولید، کارآفرینی و اشتغال حرکت کنیم حتما باید مهارت آموزی را جدی بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ما باید حس تعلق سازمانی را جدی بگیریم و با بهره وری فضا و تجهیزات آموزشی و استفاده بهینه از آن ها در پیشبرد اهداف سازمانی تلاش نماییم.

وی افزود: در راستای کاهش دستورالعمل ها و بخشتامه ها حتما باید میزهای چهارگانه اجرای سند تحول بنیادین را در ادارات آموزش و پرورش راه اندازی کنیم و این مهم حدود انتظارات و فعالیت های مدارس را مشخص کرده و انسجام و وحدت رویه را افزایش داده و پیوند و ارتباط بین اعضاء میز سند تحول بنیادین قطعا ما را در رسیدن به اهداف سند کمک خواهد کرد.

خدابنده تصریح کرد: مدیریت رکن کلیدی و عنصر اساسی است و با برنامه بودن، انسجام سازمانی، شایسته سالاری و استفاده از نیروهای متخصص و با دانش یقینا به ثبات مدیریتی کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید 10 هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور اضافه می شود که سهم خراسان رضوی یک هزار و 204 کلاس است که آمار فوق العاده ای است و از مجموع این کلاس ها، تعداد 602 کلاس توسط خیرین نیک اندیش ساخته شده است و در واقع 50 درصد ساخت و سازهای آموزشی استان با اعتبارات خیرین به تحقق رسیده است و حتما این عزیزان باید تکریم شوند و در برنامه های آغاز سال تحصیلی از خیرین گرامی دعوت شود تا از تلاش ها و همت والایشان تجلیل به عمل آید.

وی خطاب به روسای ادارات آموزش و پرورش استان تاکید کرد: سال تحصیلی جدید در حال آغاز شدن است و دیگر نباید هیچ بخاری نفت سوزی در مدارس وجود داشته باشد و اصلاح سیستم گرمایشی مدارس یک اولویت است و ایمنی در مدارس حتما باید جدی گرفته شود تا آینده سازان این مرز و بوم با آرامش و سلامت به تعلیم و تعلم مبادرت ورزند.

خدابنده در ادامه برنامه محوری، صداقت با همکاران، نظارت مستمر بر امور و تعامل و ارتباط با سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی و مدیریتی مناطق و شهرستان ها را از ویژگی های مدیریتی برشمرد که در تحقق اهداف سازمانی اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پایان در اولویت بودن و جدی گرفتن فریضه نماز جماعت مدارس و انجام فعالیت های قرآنی در فعالیت های پرورشی و اعتقادی و نیز جدی گرفتن ورزش صبگاهی دانش آموزان و همکاران جهت ایجاد نشاط و پویایی در مدارس را بسیار در پیشبرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان حائز اهمیت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار