افتتاح پروژه های گازرسانی به شهر ها و روستا های استان فارس در هفته دولت

شیراز (پانا ) - مدیر‌عامل شرکت گاز استان فارس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از اتصال 97 شهر به شبکه گاز سراسری و افتتاح یک شبکه از 12 شهر باقی مانده در هفته دولت خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۸۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پروژه های گازرسانی به  شهر ها و روستا های استان فارس در هفته دولت

غلام عباس حسینی ضمن تبریک و تشکر به مناسبت روز خبرنگار از اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران صاحب قلمانی هستند که وقایع را برای مردم بازگو می‌کنند.

حسینی درباره خدمات دولت برای گاز رسانی به مجموعه های شهری و روستایی بیان کرد: از 109 شهر استان فارس 97 شهر به شبکه گاز سراسری متصل شده است. همچنین افزود: 12 شهر در دست اجرا است که یکی از این شهر ها در هفته دولت و 3 شهر دیگر تا پایان سال جاری گاز رسانی خواهد شد.

از 97 شهر متصل به گاز سراسری شهر های اَرد و محمله در سال گذشته گاز دار شدند.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با اظهار اینکه 98.4 درصد از خانوار شهری از نعمت گاز استفاده می‌کنند افزود: تا سال 99 امیدواریم که 100 درصد شهر های استان گاز رسانی شده باشند.

حسینی آمار کل روستا های استان را 2452 روستا اعلام کرد و در ادامه گفت: با افتتاحیه های هفته دولت 1902 روستا گاز دار می شود.

او از 322 روستای در دست اجرا و 22 روستای در دست انتخاب پیمانکار نیز خبر داد.

در سال گذشته 227 روستا به شبکه سراسری متصل شدند.

غلام عباس حسینی در رابطه با برخورداری شهر ها و روستاهای استان از گاز اضافه کرد: از سال گذشته تا 6 ماه اول سال 20 درصد افزایش در برخورداری از گاز در استان داشتیم.

او در بحث گاز صنعت ها گفت: از 8415 صنعت فعال در استان فارس 7657 صنعت به شبکه سراسری وصل شده که 325 صنعت در دست اقدام و 258 صنعت در دست اجرا است که صنعت های باقی مانده نیز در دست انتخاب پیمانکار است.

حسینی از گاز دار شدن 43 شهرک صنعتی، 7 ‌شهرک در دست اقدام و 16 شهرک که فاقد صنعت هستند خبر داد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در ادامه ی این آمار ها افزود: از 143 جایگاه CNG معرفی شده ، 132 جایگاه به شبکه سراسری وصل شده و 2 جایگاه نیز در دست اقدام است. همچنین اظهار کرد: 9 جایگاه به عنوان تقاضای جدید یا عدم پیگیری متقاضیان نیز باقی است.

او در ارتباط با پروژه هایی که در هفته دولت قابل افتتاح است گفت: در این هفته گاز رسانی به شهر دوزه و 174 روستا با هزینه 320 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

حسینی از برخی از پروژه های شاخص گاز رسانی مثل شهر کامفیروز و 11 روستا که در هفته دولت افتتاح می‌شود نیز نام برد.

او از اتمام پروژه شهر خالیمن و 7 روستا در مهرماه 98 با اجرای 90 کیلومتر خط انتقال و تغذیه و 220 کیلومتر شبکه توضیع به همراه مجموعا 6 ایستگاه تقلیل فشار با اعتبار 197 میلیارد تومان نیز خبر داد.

گاز رسانی به محور اعتماد شهر و 21 روستا در فاز یک و دو این شهر نیز با اجرای 340 کیلومتر شبکه تغذیه و توضیع و 9 ایستگاه تقلیل فشار نیز در حال انجام است.

در شهر دوزه و 35 روستا نیز با اجرای 184 کیلومتر خط انتقال و 3 ایستگاه تقلیل فشار در دست انجام است که شهر دوزه و 17 روستا در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار