بهره‌برداری از ۸۲۱ پروژه‌ عمرانی در هفته دولت در فارس

شیراز (پانا) - استاندار فارس از رشد تلاش‌ دولت در ارائه خدمت در ۶ ساله دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: در سال ۹۲ بیش از ۳۷۵ پروژه در فارس به بهره‌برداری رسیده و این در حالیست که با تلاش‌های دولت امسال شاهد بهره‌برداری از ۸۲۱ پروژه با مبلغی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در ۱۱ فصل در هفته دولت خواهیم بود.

کد مطلب: ۹۴۹۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۸۲۱ پروژه‌ عمرانی در هفته دولت در فارس

عنایت‌اله رحیمی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و شهیدان رجایی و باهنر گفت: انقلاب اسلامی به دلیل شعارهای حق‌طلبانه خود همواره با چالش‌هایی روبرو بوده که یکی از این چالش‌ها ترور و شهادت جوانانی بزرگ که در راس دولت وجود داشتند بوده و هنوز این ترورها به شکلی دیگر ادامه دارد .
او بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسوولان نظام را یکی از این چالش‌ها و ترورهای دشمنان برشمرد و افزود: امروز ناکارآمد نشان‌دادن مسوولان اجرایی دولت یکی از اهداف دشمنان است که خوشبختانه مردم با هوشمندی خود فریب این تبلیغات منفی دشمن علیه نظام را نمی‌خورند.
او ادامه داد: هفته دولت فرصت مغتتمی است تا خدمات یکساله دولت را به مردم معرفی کنیم و باتوجه به نامگذاری سال به نام رونق تولید و بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور انجام شده است.

او یکی از مهمترین پروژه‌های ملی را افتتاح فاز سوم ستاره خلیج فارس برشمرد که امکان تولید ۴۵ میلیون لیتر بنزین فراهم شده که این پالایشگاه بیش از ۳۰ درصد بنزین تولیدی کشور را به خود اختصاص داده‌است.
رحیمی گازرسانی به ۱۹۶۱ مشترک جدید در فارس و احداث ۲۶۰۴ هکتار گلخانه جدید و تولید ۱۳ و ۴ دهم میلیون گندم و خرید تظمینی آن را از دیگر اقدامات مهم دولت برشمرد و افزود: ۱۳۳ هزار و ۶۴۶ واحد مسکن مهر در دولت تدبیر در این ۶ سال تکمیل و احداث شده و به مردم تحویل داده شده است.
به گفته‌ی استاندار فارس، در زمینه امور آب شرب شهرها و روستاها بیش از ۳۰ پروژه و بیش از ۷ پروژه با مبلغ بالغ بر ۶ میلیارد تومان در زمینه فضای پرورشی و آموزشی، و در امور بهداشت و درمان ۳۵ پروژه با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان و امور شهری ۱۱۵ پروژه با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان ، مسکن شهری و روستایی ۱۲۱ پروژه با اعتبار ۳۴۱ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
رحیمی بهره‌برداری از ۴۲ پروژه ورزشی با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان و ۱۰۸ مورد پروژه رفاهی با اعتبار یکصد و ۴۸ میلیارد تومان را از دیگر برنامه‌های هفته دولت برشمرد.
او ادامه داد: در زمینه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز در ۶ سال دولت تدبیر و امید بیش از هزار میلیون دلار جذب سرمایه داشتیم و بعد از خروج امریکا از برجام بر این سرمایه‌گذاری تاثیر گذاشت ولی در چهارماهه نخست سال ۹۸ توانستیم ۴۴ و ۴ دهم میلیون دلار سرمایه جذب کنیم.
او وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در فارس را از ۱۶ و نیم درصد در سال ۹۲ ، به ۷ درصد در سال ۹۸ خبر داد و افزود: فارس در سال ۹۱ استان ۲۹ به لحاظ بیکاری بوده که امروز ما به رتبه دوم کشور به لحاظ بیکاری رسیده‌ایم و این نشان از تلاش دولت و بخش خصوصی است.

او از تاثیر گذاری برخی این پروژه ها در اقتصاد ملی خبر داد و افزود: پروژه کارخانه آلومینیم جنوب کشور با ظرفیت اشتغال ۱۲۰۰ نفر و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان ، را یکی از پروژه‌های مهم برشمرد و افزود: علاوه بر آن کارخانه اتان‌گیری، افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد کوار و کارخانه کاغذ زاگرس و
اکتشاف پهنه وسیعی از معادن با بیش از ۹ هزار هکتار و ذخایر معدنی فراوانی کشف شده که سرمایه‌گذاری بر روی آنها بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.
او آبرسانی به شهرهای داراب، جنت شهر و زرین‌دشت از سد رودبال و آبرسانی به شهرهای استهبان از همین سد را در دستور کار دولت عنوان کرد و افزود: آبرسانی به سعادت‌شهر نیز در این ایام داریم و آبرسانی به شهرشیراز با طول ۷۷ کیلومتر همراه با تصفیه خانه و مخازن مرتفع نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌داری خواهد رسید و آب شیراز مثل سایر کلان‌شهرهای از آب‌های سطحی تامین خواهد شد.

او پروژه حمل و نقل بزرگترین پروژه کشور بزرگراه شیراز اصفهان دانست که به طول ۲۲۵ کیلومتر است که به تازگی ۳۵ کیلومتر از مسیر شیراز بوشهر نیز به آن اضاف شده تا بار بزرگراه از شیراز کاسته شود.

رحیمی، ادامه داد: پروژه راه‌آهن اقلید به یزد تا انتهای سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید که با تحقق این مهم دسترسی ما به راه‌آهن شرق و شمال کشور تسطیح خواهد شد.
به گفته‌ی او ، موضوع عمران شهری از جمله مترو که امید داریم که تا پایان سال ۹۹ خط دو مترو شیراز با اعتباراتی که دولت از طریق اوراق به این پروژه تخصیص داده فاز نخست آن به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار