افتتاح 26 پروژه آموزشی و فرهنگی ورزشی در آموزش و پرورش فارس در هفته دولت

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس از 420 پروژه فعال آموزشی در حوزه نوسازی مدارس در سراسر فارس خبرداد و افزود: تا شروع سال تحصیلی جدید 25 پروژه از این تعداد به بهره‌برداری می‌رسد که 10 پروژه از این مجموع در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۹۴۹۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 26 پروژه آموزشی و فرهنگی ورزشی در آموزش و پرورش فارس در هفته دولت

علی‌عسکر نجفی گفت: آموزش و پرورش یکی از گسترده‌ترین نهادهای اجتماعی است و ارتباط بسیار وسیعی با مردم دارد و عمکرد آن در بحث انسجام اجتماعی ، وحدت و رضایت عمومی تاثیر به سزایی دارد .

او ادامه داد: تمام تلاش ما در اداره کل و سایر ادارات آموزش و پرورش در سطح استان این است تا بتوانند خدمات خوبی به مردم ارائه کنیم که الحمدالله در دولت تدبیر و امید چه در دولت یازدهم و چه در دولت دوازدهم تلاش‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است .

وی در خصوص میزان پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان گفت:هم اکنون به طور میانگین نزدیک به 99 درصد در مقطع ابتدایی ، بیش از 87 درصد در مقاطع متوسطه پوشش تحصیلی داشته ایم و بیش از 60 درصد در حوزه‌های مختلف سوادآموزی از جمله جذب بی‌سوادان و بالابردن آمار باسوادان جامعه پیشرفت داشتیم .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود : در زمینه تجهیزات و هوشمندسازی مدارس نیز تا کنون نزدیک به 10 هزار کلاس درس هوشمند شده که امسال 20 درصد به این مجموع اضافه می شود .

نجفی با بیان اینکه بحث فضاهای آموزشی یکی از آیتم‌های مهم در ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان و ایجاد فضاهای استاندارد برای آنهاست گفت: هم‌اکنون 420 پروژه فعال در حوزه نوسازی مدارس داریم که نیمی از این پروژه‌ها توسط خیرین عزیز در حال ساخت است .

وی افزود: با تلاشهای همکارانمان در نوسازی مدارس استان و اداره کل آموزش و پرورش فارس، در جشنواره خیرین مدارس امسال نزدیک 110 میلیارد تومان تعهد برای خیرین ایجاد شده که این میزان نسبت به سال گذشته نزدیک 30 میلیارد تومان بیشتر است .

به گفته‌ی او، از مجموع پروژه‌های آموزشی در حال احداث در فارس، نزدیک 25 پروژه تا مهر به بهره برداری برسانیم که 10 پروژه را در هفته دولت افتتاح می کنیم .

نجفی ادامه داد: در کنار فضاهای آموزشی به فضاهای ورزشی هم توجه خوبی شده که هم اکنون 8 استخر در حال احداث داریم که یکی از آنها در هفته دولت در منطقه آموزشی بیرم افتتاح می‌شود و نزدیک به 15 زمین چمن مصنوعی نیز در این هفته در سطح استان افتتاح می شود.

او در ادامه به درخشش دانش آموزان فارس در حوزه های مختلف آموزشی ، پرورشی و ورزشی اشاره کرد و گفت : دانش‌آموزان فارس امسال 7 رتبه تک رقمی کنکور را از آن خود کردند و نقره المپیاد جهانی نجوم 2019 مجارستان را امیر محمد مارشال پیرغیبی از ناحیه 2 شیراز کسب کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود : دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن، نماز و عترت در سطح کشور 8 رتبه برتر را از آن خود کردند و در مسابقات نوجوان خوارزمی نیز خوش درخشیدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار