تقویت شبکه گاز رسانی شهر مشهد باهزینه 6850 میلیارد ریال

مشهد (پانا) - مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به جمعیت متغییر شهر مشهد در ایام خاص و تغییر تراکم های مسکونی و تجاری این شهر گفت: شبکه گازرسانی مشهد مقدس در سه گام با هزینه ای بالغ بر شش هزار و 850 میلیارد ریال توسعه و تقویت خواهد شد.

کد مطلب: ۹۲۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تقویت شبکه گاز رسانی شهر مشهد باهزینه 6850 میلیارد ریال

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سیدحمید فانی با بیان این مطلب که وظیفه اصلی شرکتهای خدماتی، پایداری توزیع در خدمات است اظهار کرد: مصرف گاز طبیعی در شهر مشهد به عنوان کلان شهر زیارتی و سیاحتی کشور، به صورت لجام گسیخته‌ای در سایه مجتمع سازی، آپارتمان سازی، بلند مرتفع سازی و دیگر بخش های مصرفی همانند سی ان جی ها و سی اچ پی ها در مسیر رشد فزاینده ای قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس طرح توسعه و تقویت شبکه گازرسانی مشهد مقدس در سه گام شامل احداث 40 ایستگاه تقلیل فشار، احداث رینگ تقویتی جنوب و اجرای خط انتقال توسط شرکت گاز خراسان رضوی در حال پیگیری است.

فانی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی گام اول این پروژه بیان کرد: در این طرح 40 ایستگاه تقلیل فشار گاز با هزینه ای بالغ بر 2000 میلیارد ریال احداث و راه اندازی می شود.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون عمده گاز مصرفی مشهد مقدس از طریق ایستگاه‌های شمالی این شهر تامین می شود گفت: در گام دوم، خط تغذیه رینگ جنوبی مشهد به طول 90 کیلومتر در 3 فاز با اعتبار یکهزار و 850 میلیارد اجرا می گردد. طراحی فاز اول این مرحله به اتمام رسیده و آماده پیمان سپاری است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در گام سوم نیز خط انتقال 36 اینچ به طول 40 کیلومتر با اعتبار 3000 میلیارد ریال شامل 1500 میلیارد ریال هزینه تامین لوله و 1500 میلیارد ریال هزینه اجرا، احداث می شود. پیش بینی می‌کنیم با اجرای این طرح 500 هزار مترمکعب گاز از طریق ایستگاه های جنوبی به رینگ جنوبی تزریق شود.

فانی با بیان این مطلب که تمام مراحل اجرای این سه گام مهم شامل نظارت و تامین اعتبار از محل منابع داخلی شرکت گاز خراسان رضوی پیگیری می شود اظهار امیدواری کرد: با اتمام این پروژه، شبکه گازرسانی شهر مشهد با قدرت بیشتر آماده ارائه خدمات به زائران و مجاوران بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) خواهد بود.

شهر مقدس مشهد دارای یک میلیون و 114 هزار مشترک گاز طبیعی در بخش های مختلف مصرفی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار