جشن ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد

اردبیل (پانا) - همزمان با دهمین سالروز ثبت جهانی، جشن بزرگ ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی با استقبال پرشور مردم در مجموعه جهانی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۳۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
جشن ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد

نادر فلاحی، دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل در این مراسم گفت: هفته استان اردبیل از ۴ لغایت ۱۰ مرداد دو رویداد بزرگ و تاثیر گذار را پوشش داده است که یکی سالروز ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در ۹ مرداد ماه است .
او اظهار کرد: رویداد دوم سالروز تشکیل حکومت صفویه در ۴ مرداد ماه، همزمان با تاج گذاری شاه اسماعیل صفوی است که در سن پایین توانست حکومت منسجم ملی و شیعی را تشکیل دهد .
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: وظیفه دبیرخانه ستاد پاسداشت استان اردبیل این است که هویت تاریخی و فرهنگی اردبیل را احیا کرده و در قالب برنامه‌های متنوع به ویژه اهمیت این موضوع را برای نسل آینده فرهنگ سازی کند .
فلاحی به تعریف بیش از ۷۰ برنامه در سال جاری اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه‌ها مردم محور و پژوهش محور است .
او تاکید کرد: در سال جاری وزن برنامه‌ها بیشتر تبیین هویت تاریخی برای نسل آینده بود و به همین دلیل برخی برنامه‌های آموزشی در طول سال تداوم خواهد شد .
در این مراسم همچنین رجبی دوانی استاد حکمت و فلسفه با اشاره به جایگاه خاندان صفویه در تاریخ ایران گفت: ارادت حاکمان صفوی به امامان شیعه در مستندات تاریخی اشاره شده است .
او اضافه کرد: شاهان صفوی عمران و آبادی بسیاری را رقم زدند که از جمله احداث ۹۹۹ کاروان سرا توسط شاه عباس در کشور است .
رجبی دوانی با اشاره به اهمیت بقعه شیخ صفی الدین در تاریخ حاکمان صفوی اضافه کرد: در طول حکومت حاکمان صفوی شاهد موثر فرهنگی نقش این بنای تاریخی هستیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار