مجموعه اسناد بقعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به ثبت می‌رسد

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل گفت: مجموعه اسناد بقعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی به ثبت می‌رسد.

کد مطلب: ۹۲۵۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه اسناد بقعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به ثبت می‌رسد

نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: مجموعه اسناد بقعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی به ثبت می‌رسد.

او گفت: مجموعه اسناد تاریخی میراث جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی از جمله معتبرترین، قدیمی‌ترین و پرتعدادترین اسناد ایران محسوب می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت: این اسناد به لحاظ نقش آن‌ها در بررسی تاریخ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شمال غرب ایران مخصوصا شهر اردبیل از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

فلاحی ادامه داد: هرچند بخشی از این اسناد در ناملایمات طبیعی و عوامل انسانی به غارت رفته است، ولی بخش باقیمانده آن در تکمیل مطالعات تاریخی اعتبار ویژه‌ای دارند.

اواضافه کرد: این اسناد که بخش اعظم آن جهت حفاظت بهینه در دوره پهلوی به موزه ملی ایران باستان منتقل گردید در طی دهه‌های اخیر مرمت و کار‌های حفاظتی اساسی روی آن انجام و متون آن بعد از بازخوانی و در معرض عموم قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: ارزش و اهمیت این اسناد سبب شده که کار‌های لازم جهت معرفی و حفاظت آن در سطح ملی با ثبت آن در حافظه جهانی انجام و اقدامات موثر برای ثبت آن در میراث جهانی در آینده به انجام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار