دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی خبر داد:

برخورداری برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی از تسهیلات ویژه وزارت علوم و بنیادملی نخبگان

خبرگزاری پانا: دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از نخبگان و برگزیدگان این جشنواره در سال های پیش از تخصیص تسهیلات ویژه وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان این دوره جشنواره خبرداد.

کد مطلب: ۹۳۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانا، حسن ساعی دهقان با اشاره به پانزدهمین دوره جشنواره خوارزمی اظهار کرد: این دوره از جشنواره در 3 بخش دانش آموزی، دانشجویی و آزاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بخش دانش آموزی و دانشجویی جشنواره با عنوان جشنواره جوان خوارزمی با حمایت وزارت آموزش و پرورش انجام می شود، تصریح كرد: دانش آموزان دوره متوسطه با رعایت شرط سنی در این جشنواره حضور دارند.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی همچنین در خصوص بخش آزاد این جشنواره افزود: فارغ التحصیلان می توانند در بخش آزاد تحت عنوان جشنواره بین المللی خوارزمی شركت كنند.

ساعی دهقان ادامه داد: پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در رشته های برق و الكترونیك، كامپیوتر، مكاترونیك، مكانیك، عمران، علوم زیستی و پزشكی، كشاورزی و منابع طبیعی، فیزیك و نجوم، شیمی، نانو تكنولوژی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اسلامی، فلسفه و ادیان، علوم اجتماعی، هنر و معماری و یك رشته تحت عنوان سایر برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام منطقه ای جشنواره تا 19 فروردین انجام و طرح ها تا 19 اردیبهشت به استان ها ارسال شده است و هر استان فرصت دارد تا 16 تیرماه طرح های برتر استانی را برای مرحله كشوری معرفی كند.

معاون دانش پژوهان جوان در خصوص داوری جشنواره گفت: داوری در مرحله اول به صورت غیرحضوری براساس مدارك و مستندات انجام شده و در صورت ضعف یا ابهام در طرح ها از داوران استانی جهت دفاع دعوت می شود كه این مرحله از داوری 22 و 23 مرداد ماه برگزار می شود.

ساعی دهقان تصریح کرد: مرحله سوم داوری كه مرحله دفاع حضوری طراحان است از 3 تا 6 شهریور در دانشگاه شهید رجایی با حضور داوران تخصصی هر رشته برگزار می شود.

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی با تاكید بر این كه در تعداد آثار برگزیده در مرحله استانی به كشوری محدودیتی وجود ندارد، افزود: به هیچ استانی سهمیه خاص تعلق نگرفته و تمامی استان ها می توانند به تعداد نامحدود آثار برتر برای داوری در مرحله كشوری معرفی كنند.

وی با بیان اینکه از برگزیدگان جشنواره در هفته پژوهش كه در آذرماه برگزار می شود، تقدیر خواهد شد، ادامه داد: داوران مشترك وزارت علوم و داوران تخصصی وزارت آموزش وپرورش رتبه های برتر را انتخاب خواهند كرد.

دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در خصوص حمایت های صورت گرفته از برگزیدگان گفت: علاوه بر حمایت های مادی، برگزیدگان جشنواره می توانند با شركت در كنكور سراسری و كسب 90 درصد نمره علمی آخرین نفر رشته مورد نظر وارد دانشگاه شوند.

ساعی دهقان اضافه كرد: برگزیدگان جشنواره همچنین می توانند در صورت موافقت دانشگاه مورد نظر در رشته تخصصی خود در جشنواره بدون كنكور وارد دانشگاه شوند.

وی یاد آور شد: دانش آموزان برگزیده پسر نیز می توانند خدمت سربازی خود را در قالب پروژه های علمی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار