کسب مقام های چشم گیر دانش آموزان البرزی در جشنواره نخبگان خوارزمی

کرج(پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان البرز گفت:امسال چهارمین دوره جشنواره نخبگان خوارزمی در مشهد مقدس که دبیرخانه چهارساله این جشنواره است،برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۷۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب مقام های چشم گیر دانش آموزان البرزی در جشنواره نخبگان خوارزمی

مهریار کرمی سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان البرز گفت:شش محور در این جشنواره ابلاغ شده به این شرح است؛محور اول زبان وادبیات فارسی،زبان انگلیسی وایفای نقش،پژوهش علمی،بازارچه ها وعلوم آزمایشگاهی و دست سازه محور پنجم وششم این جشنواره هستند.

وی افزود:سابقه این جشنواره نخبگان خوارزمی به چهارسال پیش برمیگردد وقبل از این برنامه ما برنامه جابربن حیان را داشتیم در دوره ابتدایی که برای دانش آموزان این زمینه را فراهم میکرد که در کنار تحصیل،دانش آموزان به کار های پژوهشی بپردازند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه بیان کرد: چهارسال گذشته جشنواره نخبگان خوارزمی را راه اندازی کردیم که این جشنواره ابتدا با پنج محور بود که الان با شش محور در حال فعالیت واجرا است.ما در شش محور هم شرکت کننده داشتیم و آغاز این جشنواره از آذر ماه سال گذشته بعد از ابلاغ رسمی به وزارت خانه،استارت زده شد.در مرحله اول ومرحله آموزشگاهی،تمامی مدارس متوسطه ما در این طرح شرکت کردند که بالغ بر480 هزار نفر در هر رشته میانگین در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند ودر بهمن و اسفندماه سال گذشته مرحله منطقه ای آغاز شد.

کرمی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از این مسابقات شش اثر از شش رشته به مرحله کشوری راه پیدا کردند و این شش گوه در روزهای 25و26مردادماه در شهر مشهد حضور پیدا کردند.وموفق شدند در چهار محور زبان وادبیات فارسی،زبان انگلیسی ایفای نقش وپژوهش علمی وبازارچه رتبه اول کشوری را کسب کنند و در محور های علوم آزمایشگاهی و دست سازه توانستند جایگاه سوم را کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار