کریمی: هدف از مسابقات قرآنی ایجاد نشاط اجتماعی درمیان دانش آموزان است

تهران(پانا) - مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان شهر تهران و هفدهمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان شهر تهران در تالار فرهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۷۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: هدف از مسابقات قرآنی ایجاد نشاط اجتماعی درمیان دانش آموزان است

عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران با اشاره به گره‌گشا بودن قرآن گفت: نام قرآن هر کجا و برای تدارک اجرای هر برنامه‌ای بیاید قطعا گره گشاست. وی با ارائه گزارشی از این دوره از مسابقات گفت: در زمینه مسابقات قرآن بیش از ۵۰۰ هزار نفر رشته دانش آموز در ۱۴ رشته شرکت کردند. در این دوره ۱۴ رشته برای دانش آموزان و ۱۱ رشته برای فرهنگیان برگزار شد. همچنین در رشته تفسیر و احکام بیش از ۲۰ هزار نفر همکار از شهر تهران شرکت کردند و تقریبا ۳۳ هزار نفر از دانش آموزان به مسابقات قرآنی راه یافتند.
عبدالرسول کریمی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات هدف اصلی را توجه به منویات مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: هدف اصلی توجه به منویات مقام معظم رهبری است تا دانش آموزان ما سرزنده و با نشاط باشند و نوجوان قرآنی تحویل جامعه داده شود. لذا یکی از اهدافی که داریم توجه ویژه به منشور قرآن، عترت و نماز است. نکته بعدی این است که بتوانیم توانمندی‌های دانش‌آموزان را بشناسیم و در مسیر صحیح قرار دهیم.
معاون فرهنگی و پرورشی با اشاره به آفرینش انسان در گونه‌های متفاوت گفت: هدف ما شناسایی همین استعدادهاست. همچنین باید در بحث مسابقات یک اوقات فراغت مناسبی داشته باشیم و چه بهتر که بتوانیم قرآن را با تمام وجودمان احساس و باور کنیم و بخش عمده‌ای از وجودمان باشد.
کریمی افزود: باید رعایت سبک زندگی اسلامی را به معنای واقعی داشته باشیم تا علاوه بر خواندن قرآن، رفتار قرآنی هم داشته باشیم. در جامعه مردم به ما نگاه می کنند و کسی که با قرآن زندگی می کند، انتظار می رود رفتار قرآنی داشته باشد.
معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران گفت: ما انتظار داریم دانش‌آموزی که با قرآن مانوس است، تاثیرگذاری در میان دوستان و دانش آموزان اطراف خود داشته باشد.
کریمی با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در زمینه قرآن و سبک زندگی گفت: تحقیقات نشان داده دانش آموزانی که زندگی خود را با این کتاب مانوس کرده‌اند، زندگی بهتر و موفق تری دارند.
وی افزود: باید علاوه بر این که کتاب را می‌خوانیم، تدبیر هم بکنیم و بدانیم ریشه آیات چه نکاتی است.
وی گفت: انسانی که قرآن می خواند خودباوری را یاد می گیرد. مهمترین نکته این است که انسانی که با قرآن ارتباط برقرار می کند و فشار روانی اش هم کمتر است. لذا هرچه خود را با ذات خداوند پیوند دهیم آرامش ما بیشتر است.
کریمی با اشاره به اینکه در این نوع مسابقات به دنبال حرفه‌ای شدن نیستیم گفت: هدف ما این است که دانش آموزمان با خواندن قرآن نشاط اجتماعی اش افزایش پیدا کند.
معاون فرهنگی و پرورش شهر تهران با اعلام اینکه قرار بود صد هزار نفر حافظ جزء سی قرآن در این مسابقات شرکت کنند، گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز در این مسابقات شرکت کرده اند. در واقع نوجوان و کودکان ما امسال در شهر تهران کارستان کردند. امیدواریم خداوند متعال به پدران و مادران شان آرامش دهد که چنین فرزندانی دارند.
در انتهای برنامه از برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان شهر تهران تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار