کارگردان نمایش «اندر احوالات جنگ های متقارن»:همه باید آستین بالا بزنند و در حوزۀ فرهنگ قدمی بردارند

پاکدشت (پانا) - کارگردان نمایش «اندر احوالات جنگ های متقارن»، خواستار تعامل مردم، هنرمندان و مسئولین جهت ارتقای سطح فرهنگ جامعه شد.

کد مطلب: ۹۲۷۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان نمایش «اندر احوالات جنگ های متقارن»:همه باید آستین بالا بزنند و در حوزۀ فرهنگ قدمی بردارند

محمدحسین ستوده فلاح، کارگردان نمایش «اندر احوالات جنگ های متقارن»، شرکت کننده در دوازدهمین جشنوارۀ تئاتر استان تهران، با اشاره به این که این اثر فضایی ضد جنگ و فانتزی دارد و داستان آن در مورد دو انسان است که بعد از جنگی دریایی، به قایقی در یک اقیانوس می رسند، گفت: این دو نفر، درگیر هستند که کدام یک در قایق بمانند و به جهت این که با یدیگر دشمن هستند، به مسائل و مشکلاتی بر می خورند مثل تشنگی و گرسنگی و در نهایت مخاطب با اتفاقی روبرور خواهد شد که ذهن او را درگیر می کند.

او در ادامه ، با اشاره به این که جشنوارۀ طنز با توجه به مشکلاتی که مردم دارند و در جامعه موجود است، بیشتر از سایر موضوعات تئاتر می تواند با مردم ارتباط برقرار کند، افزود: امید آن داریم که با برگزاری این جشنواره مخاطب تئاتر در این شهرستان بیشتر شود و مردم بیشتر با این هنر آشنا شوند.

این کارگردان تئاتر، در بخشی دیگر از این گفتگو، با اذعان به این امر که تا به امروز رخدادهای قابل توجهی در جشنواره اتفاق افتاده است و دبیرخانۀ این جشنواره مسیر بسیار خوبی را پیموده است، ادامه داد: امید است که آثار ارائه شده آثار قابل توجه و خوبی باشد تا بتواند از این حیث با مخاطب ارتباط برقرار کند.

ستوده فلاح، با اشاره به این که برگزاری این دست از جشنواره های می تواند ارتباط هنرمندان و مسئولین را بیشتر کند، جشنواره را یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی میان هنرمندان و مسئولین برشمرده و اظهار داشت: همان طور که پیش تر گفته شده است، کشوری که تئاتر ندارد، فرهنگ ندارد و بر همین اساس امیدوارم بتوانیم گامی در جهت ارتققای سطح فرهنگی شهر خویش برداریم.

کارگردان نمایش «اندر احوالات جنگ های متقارن» ضمن ابراز تأسف از این امرکه بسیاری از اهلی شهرستان های کوچی مانند پاکدشت نمی دانند که اجراهای نمایش در سالن های مختلف در شهرشان به روی صحنه می رود، تصریح کرد: امیدواریم که مسئولین و اهالی تئاتر تلاش کنند تا فاصلۀ مردم و تئاتر روز به روز کمتر شود.

ستوده در بخشی دیگر از این گفتگو، با تأکید بر این که زمان برگزاری جشنواره ها بسیار کوتاه است و با به نمایش درآمدن کارها برای دیگر هنرمندان، اتفاق مهمی در حوزۀ هنر در جامعه رخ نمی دهد؛ تأکید کرد: ما باید با برگزاری جشنواره به سمت اجراهای عمومی و مردمی تر شدن تئاتر حرکت کنیم و حرکت در این مسیر را بدون وقفه حفظ کنیم.

اوبا اذعان به این امر که امروز گلایه ها در حوزۀ هنر و به ویژه هنر نمایش بسیار زیاد است و قصد ندارد که در این حوزه ورود کند، یادآور شد: گلایه کردن راه به جایی نمی برد، باید بپذیریم که در حوزۀ فرهنگ همه باید آستین بالا بزنند و قدمی بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار