به همت آموزش و پرورش پاکدشت طرح تابستانی اوقات فراغت کلید خورد

پاکدشت(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: همزمان با تعطیلی مدارس در ایام تابستان خدمات آموزشی مراکز فرا آموز و پایگاه های تابستانی در قالب طرح اوقات فراغت اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۲۶۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
به همت آموزش و پرورش پاکدشت طرح تابستانی اوقات فراغت کلید خورد

محمد اسدی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در نشست طرح اوقات فراغت که در کانون شهدای فرهنگی -تربیتی این شهرستان که با حضور یاسر آرش کارشناس مسئول فعالیت های اردویی و فوق برنامه و سایر مسئولین واحد فرهنگی و سازمان دانش آموزی این اداره برگزار شد گفت: با توجه به اهمیت آموزش مهارت های رفتاری در نوجوانان و دانش آموزان طرح اوقات فراغت جهت غنی سازی زمان های مرده دانش آموزان طبق روال هر سال در پایگاه های اوقات فراغت این شهرستان برگزار می شود.

با پایان یافتن امتحانات دانش‌آموزان، برنامه‌های متنوع وزارت آموزش و پرورش از طریق پایگاه‌های تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت آغاز می شود. بایدتلاش کنیم تا در ایام تعطیلات تابستان یک مهارت را به دانش‌آموزان آموزش دهیم و محور اصلی برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان امسال مهارت آموزی با هدف زمینه سازی برای کار آفرینی واشتغال است

او با اشاره به فعالیت پایگاه های تابستانی عنوان کرد: برنامه های تابستانی در محورهای معرفتی و بصیرتی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری، سازندگی، مهارت آموزی و کارآفرینی و تربیت بدنی طراحی شده است. آموزش پرورش با همه توان برای اوقات فراقت دانش آموزان برنامه ریزی مدارس برگزیده کانون فرهنگی تربیتی، پژوهش سرا، مجتمع‌ها و مدارس تمام تشکیلاتی ، کتابخانه ها و سالن‌های فرهنگی و هنری از جمله مراکزی هستند که در تعطیلات تابستان پذیرای دانش‌آموزان خواهند بود.

اسدی با بیان اینکه یادگیری مهارت های زندگی، تقویت روابط اجتماعی، آشنایی با مفهوم سلامت اجتماعی، پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادها و کاهش رفتارهای پرخطر از جمله اهداف مراکز فرا آموز است، افزود: تمامی هم و غم ما ایجادی محیطی شاد و آموزنده برای دانش آموزانمان می باشد که پس از پایان فصل تابستان به مهارت های لازم دست یابند.

او در ادامه افزود: حتی آموزش ترک عادت های بد دانش آموزان در دستور کار این طرح می باشد و آموزش جلوگیری از رفتارهای اعتیاد آور مانند اعتیاد به رایانه و اینترنت، تلفن همراه، مد و مدگرایی همچنین غذاهای آماده و فست فود از دیگر برنامه های مراکز فرا آموز است .

اسدی در پایان با اشاره به اینکه فعالیت عمده مراکز فرا آموز و پایگاه های تابستانی در قالب آموزش های رفتاری، بازیافت، خلاقیت، حقوق و تکالیف شهروندی، مجسمه سازی، نقاشی، نمایش، خلاقیت های هنری همچنین بازی های محلی و فکری است، ادامه داد: مرکز فرا آموز در ایام تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس نیز خدمات آموزشی خود را در قالب طرح اوقات فراغت به مخاطبان گروه هدف خود یعنی دانش آموزان ارایه می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار