مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین :

آموزش‌های جامع پیش از ازدواج در قزوین ارایه می‌شود

قزوین (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: آموزش های جامع پیش از ازدواج با محوریت چهار دستگاه برای زوج‌های جوان از اواخر خردادماه سال جاری در استان ارایه می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۷۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های جامع پیش از ازدواج در قزوین ارایه می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین،مریم بیدخام در جلسه هماهنگی برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج با بیان اینکه در حال حاضر طلاق یکی از آسیب های اولویت دار جامعه و مورد توجه مقام معظم رهبری است افزود : برای پیشگیری از این امر ضروری است مشاوره های قبل از ازدواج مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آسیب اجتماعی طلاق ناشی از عوامل مختلفی است که یکی از این عوامل عدم آشنایی با مهارت های زندگی و آیین همسرداری است اظهار کرد : ضروری است با همکاری و هم افزایی دستگاههای متولی و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در جهت پیشگیری از این آسیب اجتماعی گام برداریم.
وی افزود : در این دوره آموزشی، دستگاه هایی مانند اداره کل بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری شرکت دارند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، ارتباط موثر با همسر، سلامت و بهداشت ، آموزش احکام اسلامی مربوط به زوجین و مسائلی حقوقی از عمده محورهای اصلی در این دوره آموزشی به شمار می روند.

بیدخام به علل و عوامل کاهش جمعیت در خانواده اشاره کرد و گفت: تقویت بنیان خانواده و پایداری زندگی مشترک ارتباط مستقیمی با فرزند آوری و افزایش جمعیت دارد.
وی هدف اصلی آموزش‌های پیش از ازدواج را تحکیم خانواده عنوان کرد و گفت: حفظ بنیان خانواده و تحکیم روابط بین زوجین از مهمترین اهدافی است که باید مورد توجه دستگاه های متولی امر قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه در اجرای این طرح چهار دستگاه مشارکت دارند افزود : دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی برگزاری دوره آموزشی آموزشهای حوزه بهداشت ، سلامت و مسائلی زناشویی را بر عهده خواهد داشت ، علاوه بر آن کارشناسان حقوقی دادگستری قوانین و احکام حقوقی را برای زوجین در شرف ازدواج تدریس خواهند کرد .
بیدخام آموزش مهارتهای زندگی و نحوه ارتباط موثر با همسر را بر عهده مشاورین بهزیستی دانست و افزود : در این دوره احکام شرعی توسط روحانیون سازمان تبلیغات برای زوجین در شرف ازدواج تدریس خواهد شد .
وی با تاکید بر اینکه محتوای آموزشی و مطالب ارایه شده در این دوره از کلاسها به صورت پک آموزشی در قالب سی دی و بروشور به زوجین داده می شود اظهار کرد : این دوره آموزشی برای زوجین در شرف ازدواج و در یک روز پیش بینی شده است تا زوجینی که برای آزمایش‌های مربوطه به مرکز شهید بلندیان قزوین مراجعه می کنند بتوانند از این دوره آموزشی هم بهره‌مند شوند .
بیدخام با اشاره به اینکه این طرح در کل استان و شهرستانهای تابعه همزمان با قزوین انجام خواهد شد اظهار کرد با مشارکت جهاد دانشگاهی و تشکل‌های مردم نهاد آموزشهای پیش از ازدواج برای جوانان در شرف ازدواج در دستور کار قرار از دارد که به زودی انجام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار