مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات آذربایجان غربی از مرز ۱۶۶ هزارهکتار گذشت

ارومیه(پانا)-مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات استان از مرز ۱۶۶ هزارهکتار گذشت.

کد مطلب: ۹۱۴۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات آذربایجان غربی از مرز ۱۶۶ هزارهکتار گذشت

جعفر وحدت مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح ۱۶۶ هزار و ۱۸۱ هکتاراز مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز صورت گرفته است.

وحدت ادامه داد: از این مقدارسطح مبارزه ۱۵۸ هزار و ۳۱۶ هکتار در مزارع گندم و ۷ هزار و ۸۶۵ هکتاردر مزارع جو انجام گرفته است و این در حالی است که مبارزه شیمیایی همچنان در مناطق سردسیری ادامه دارد.

وی همچنین اضافه کرد: به منظور جلوگیری از کاهش میزان خسارت آفت سن غلات بعنوان مهمترین آفت در مزارع گندم و جو در کشور و استان، تا کنون در سطح ۱۶ هزار و ۸۳۷ هکتار مبارزه با سن مادری در استان انجام شده و به محض رسیدن به نروم برابر بازدید‌های صحرایی کارشناسان، مبارزه با پوره سن نیز آغاز خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب در فصل بهار، احتمال شیوع انواع بیماری‌ها در مزارع غلات دور از انتظار نیست، لذا از زارعین استان درخوست داریم به محض مشاهده علایم اولیه آلودگی با مشورت کارشناسآن حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی اقدام به مبارزه شیمیایی با افات کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار