برداشت توت فرنگی از مزارع سردشت آغاز شد

ارومیه(پانا)-مدیر جهاد کشاورزی سردشت سطح زیر کشت توت فرنگی در این شهرستان طی سال زراعی جاری را 25 هکتار عنوان کرد و گفت: برداشت محصول از این اراضی آغاز شد.

کد مطلب: ۹۲۰۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برداشت توت فرنگی از مزارع سردشت آغاز شد

صلاح الدین حق گو روز افزود: سردشت یکی از قطب‌های تولید محصول توت فرنگی در آذربایجان‌غربی است وامسال پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ تن توت فرنگی از مزارع آن برداشت شود.


وی بیان کرد: تولید و برداشت این محصول به صورت مقطعی برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.


وی گفت: میزان تولید سالانه توت فرنگی در این شهرستان در هر هکتار بیش از هشت تن است که بخشی از این محصول به صورت تازه خوری در شهرستان مصرف و ۸۰ درصد آن نیز به بازار شهرستان های همجوار از جمله بوکان، مهاباد، پیرانشهر، ارومیه، پیرانشهر و بانه ارسال می شود.


«حق گو» با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ روز زمان برای برداشت این محصول لازم است اظهار داشت: هر ساله برداشت محصول توت فرنگی از نیمه دوم اردیبهشت شروع می شود و بسته به آب و هوای منطقه تا آخر خرداد ماه ادامه می‌یابد.


مدیر جهاد کشاورزی سردشت، قطعات کوچک مزارع را برای کشت این نوع محصول مناسب دانست و افزود: با وجود اینکه مزارع توت فرنگی کوچک است اما اشتغالزایی خوبی برای خانوارهای پرجمعیت به حساب می رود.


وی اضافه کرد: ارقام قابل کشت شامل «کویین الیزا»، «گاما روسا» و «سلوا» است که جزء ارقام بهاره اصلاح شده و پربار منطقه به شمار می رود و به صورت کاملاً طبیعی تولید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار