امام جمعه شهرقدس: شورا نماد تجلی، مردم سالاری دینی و مکمل اسلامیت نظام است

شهرقدس (پانا)- امام جمعه شهرقدس از جمله نکات مهم در مناطق سیل زده را ساماندهی و مدیریت عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرقدس: شورا نماد تجلی، مردم سالاری دینی و  مکمل اسلامیت نظام است

حجت الاسلام و السلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدسدر جلسه شورای اداری شهرستان ضمن اشاره به سخنان امیر المومنین علی(ع) در نامه ۵۴نهج البلاغه به مالک اشتر در راستای حکومت داری و پیروی از دستورات الهی گفت: مدیران می بایست با تقوا و ایثار در راه خدا به وظایف خود عمل کرده، فرائض و سنت پایبند باشند چراکه پیروی از دستورات خداوند باری تعالی و انجام واجبات و مستحبات راهی است به سوی رستگاری.
حجت الاسلام و الموسلمین جوکار با اشاره به ۹اردیبهشت، روز شورا بیان کرد: در سال۱۳۷۸ اولین دوره شورای اداری شهر و روستا رسما تشکیل شد و قوانین شورایی به اجرا در آمدند و باتوجه به اینکه دین اسلام برای حضور مردم در صحنه و مشورت به مدیران و مسئولین در راستای اداره امور ارزش قائل شده است این ارزش به صورت متقابل بوده لذا حضور شوراها، نماد تجلی و مردم سالاری دینی و مکمل اسلامیت نظام است، که پشتوانه، به وجود آورنده و حافظ آن خود مردم هستند.
او افزود: بهترین پشتوانه برای شوراها رأی و اعتماد مردم است چرا که این رأی های مردمی بزرگترین ثرمایه است، و شورای اسلامی قدس بسیار پرتلاش و توانمند بوده که یکی از نشانه های این توانمندی انتخاب شهردار خوب است.
امام جمعه قدس با اشاره به ۱۰اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس ادامه داد: ۳۰۰شهید قواص خلیج فارس از جمله شهیدان دروویشی، رئیسی و دارا دلاورانه تاپای جان در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و خون خود را فدای اسلام نمودند.
اوبا اشاره به ارزش های تنگه هرمز افزود: این تنگه به دست نظام جمهوری اسلامی و پاسداران این انقلاب است، لذا ناو های آمریکایی می بایست برای عبور از این تنگه به زبان فارسی سخن بگویند، و ما نیز باید بیش از آنکه به نام خلیج فارس بپردازیم به نان خلیج فارس بپردازین که سرشار از نعمت ها و ظرفیت های الهی است که با بهرمندی درست از آن می توان نیاز های کشور را برطرف کرد.
حجت الاسلام و الموسلمین جوکار با اشاره به ۱۱اردیبهشت، روز جهانی کار و کارگر تأکید کرد: همهٔ ما باید قدردان کارگران جامعه باشیم و با بوسیدن امام از دستان کارگری این درس را بیاموزیم که همچون پیامبران و دین اسلام برای کارگران ارزش قائل شویم و به آنها احترام بگذاریم و امروز همگی می بایست نگاهمان را در راستای تلاش برای تقویت روحیه کار و ظرفیت های کاری در منطقه باشد و معرف آن به مردم الخصوص جوانان باشیم لیکن کار کردن صرفا پشت میز نشینی نیست و باید برای هر کاری تلاش کرد زیرا علاوه بر آنکه درآمد های باد آوده را باد می برد، ضربه محکمی بر کار و کارگر وارد می کند.
او گفت: با توجه با شعار سال، رونق تولید است ما باید با حمایت از کالای ایرانی و تحریم خود از کالای خارجی علاوه بر تقویت کار و کارگر ایرانی در رونق تولید مؤثر تر واقع شویم.
امام جمعه قدس با اشاره به ۱۲اردیبهشت رو معلم اظهار کرد: با شهادت استاد مرتضی مطهری عالمی که تمامی بخش های زندگی آن برای ما درس می باشد، از این رو ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم نام گذاری شد، و هر شخصی که به هر جایگاه و مقامی رسیده است به لطف و برکت آموزش های معلم بوده و امروزه نیز معلمین باید با روحیه انقلابی و دینی در جهت تربیت نسل جوان و آینده کوشا باشند.
حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس، با اشاره بر سفر اخیرش به مناطق سیل زده بیان کرد: ایجادنمایشگاه پوشاک از اقدامات بسیار جالب و ارزشمند سپاه بوده است و به این شکل کمک ها به صورت صحیح و به نحو احسن به دست اهلش میرسد.

امام جمعه شهرستان قدس در ادامه پیرامون سفر اخیرش به پلدختر موازی کاری و بحران مدیریت را جایگزین مدیریت بحران دانست و اظهار کرد: ساماندهی مدیریت در مناطق سیل زده از جمله نکاتی است که باید در این مناطق به جدیت پیگیری شود.

/خبرنگار:پردیس سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار