نزدیک به 1800نفر دانش آموز در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ،عترت و نماز حضور خواهند داشت

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل گفت: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان در 14 رشته پسران و 12 رشته دختران با حضور نزدیک به 1800 نفر دانش آموز از سراسر استان در 29 و 30 فروردین ماه در شهرستان نیر برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۰۴۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نزدیک به 1800نفر دانش آموز در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ،عترت و نماز حضور خواهند داشت

سید غلامحسن خلیلی موسوی با بیان اینکه قرآن مایه برکت و نزول رحمت واسعه الهی است، اظهار داشت: اجرای این مسابقات در منطقه نیر یک رویداد فرهنگی است و حضور چشمگیر دانش آموزان در این رویداد فرهنگی علاوه بر تعمیق و تقویت باورها می تواند جلوی خیلی از آسیب های اجتماعی را بگیرد، چرا که قرآن قلب آدمی را صیقل داده و همیشه ارتباط انسان با خدا را تقویت می کند.

او ادامه داد: قلبی که قرآنی و در سایه الطاف الهی و اهل بیت باشد، در راستای رضایت خدا حرکت می کند و همیشه خداوند را حاضر و شاهد اعمال خود می بیند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ضمن تقدیر از همت و عزم عمومی مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و مسئولین اظهار امیدواری کرد که سطح مسابقات در شأن قرآن و عظمت قرآنی برگزار شود .

خلیلی موسوی همچنین با اشاره به اثر گذاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان در پویایی فرهنگیان علاقمند به برنامه های دینی، این برنامه را گامی اساسی در جهت شناسایی استعدادهای ناب قرآنی و نیز پژوهشگر در سطح همکاران دانسته و آن را بهترین شیوه جهت افزایش بهره وری همکاران فرهنگی در سطح مدارس عنوان کرد.

او تعداد همکاران شرکت کننده در این مرحله را 180 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: برگزاری 4 رشته قرائت قرآن، حفظ 10جزء قرآن ، حفظ کل و نهج البلاغه به صورت حضوری و اجرای الگوی برتر تدریس احکام نماز در این مرحله به صورت غیر حضوری خواهد بود که داوری آن با بررسی طرح درس ارسالی توسط همکار شرکت کننده خواهد بود،این مسابقات در 5 اردیبهشت ماه به میزبانی ناحیه 2 اردبیل برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان با اذعان به اینکه مسابقات هفتگی درس هایی از قرآن که شامل سلسه سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین قرائتی می باشد، خاطر نشان ساخت: این مسابقات در سالتحصیلی98 ـ 97 نیز در مدارس متوسطه دوره اول و دوم نواحی و مناطق استان برگزار شد و مرحله نهایی این مسابقات در 26 فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در مناطق و نواحی استان به صورت متمرکز برگزار خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار