در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

سید جواد هاشمی: گفتند فیلمت توقیف می‌شود چون خیلی شاد است!

تهران (پانا) – سید جواد هاشمی کارگردان فیلم «آهوی پیشونی سفید 3» به توقف اکران این فیلم در سینمای قم واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۰۲۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سید جواد هاشمی: گفتند فیلمت توقیف می‌شود چون خیلی شاد است!

سید جواد هاشمی فیلمساز سینمای کودک و نوجوان که این روزها فیلم «آهوی پیشونی سفید 3» را بر پرده سینماها دارد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در واکنش به توقف نمایش این فیلم در سینماهای شهرستان قم اظهار کرد: اتفاقا من با حاج آقا حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم درباره این موضوع صحبت کردم. ایشان می‌گفتند که فرزندشان فیلم را تماشا کرده و آن را دوست داشته اما به دلیل حساسیت‌های فعلی منطقه این اتفاق افتاده است. هاشمی ادامه داد: بسیاری از بلیت‌های فیلم به صورت آنلاین خریداری شده بود و وقتی افراد برای تماشای فیلم به سینما رفتند با در بسته سالن مواجه شدند و به آنها گفته شد یا فیلم دیگری انتخاب کنند یا به خانه‌های خود برگردند.

وی درباره علت توقف اکران فیلم گفت: گفته شد که فیلم خیلی شاد است! شاید کسانی که به فیلم‌های شاد کودکانه اعتراض می‌کنند انتظار دارند برای بچه‌ها فیلم‌های غم‌انگیز بسازیم.

نویسنده و کارگردان «آهوی پیشونی سفید 3» ادامه داد: در همین فضا، فیلم‌هایی اکران و پخش می‌شوند که پر از رقص و موسیقی هستند و از لحاظ محتوایی هم به دنیای بچه‌ها ربطی ندارد و حتی کودکان را به تماشای این فیلم‌ها می‌برند، آنوقت جلوی اکران فیلمی گرفته می‌شود که بر اساس باورها و ارزش‌های خودمان ساخته شده و هزینه هنگفتی برای جذاب‌شدن هرچه بیشتر آن صرف شده است.

توقیف‌شدن‌های بی‌علت بچه‌های ما را مصرف‌کننده برنامه‌های ماهواره‌ای می‌کند

کارگردان فیلم‌ «آهوی پیشونی سفید 3» ادامه داد: کسانی که با محصولات فکری و فرهنگی تولید داخل در حوزه کودک و نوجوان مبارزه می‌کنند در واقع خطری جدی را وارد پروسه تربیت بچه‌ها می‌کنند. بچه‌های ما اگر تماشاگر فیلم‌های خودمان - با فضای فرهنگی و ارزشی و ذهنی خودمان - نباشند، وقت خود را پای شبکه‌های ماهواره‌ای و دیدن محصولاتی می ‍‌‌گذرانند که بر اساس ارزش‌های ما ساخته نشده و ممکن است انواع تاثیرات تربیتی و فکری را از آن محصول بگیرند و این نتیجه همین توقیف شدن‌های بی‌علت است.

در مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان شکل تازه‌ای به سینمای کودک خواهد داد

هاشمی به اقدامات مستقلی که طی سال‌های اخیر در سینمای ایران در جهت ارتقاء سینمای کودک و نوجوان صورت گرفت اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر اولین جلسه شورای مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان برگزار شد که در این جلسه خانم پوران درخشنده به عنوان کارگردان و خودم به عنوان سخنگو انتخاب شدیم. این شورا با کمک همه فعالان سینمای کودک در کشور تشکیل شد و ما امیدواریم سینمای کودک شکل تازه‌تری پیدا کند و شاهد اقدامات خوبی باشیم که در نهایت به جذب کودکان و نوجوانان کشور بینجامد.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار