سیدجوادهاشمی : می خواهم شرک ایرانی بسازم

تهران (پانا) - سید جواد هاشمی تهیه کننده و کارگردان فیلم پیشونی سفید 2 می گوید : کودکان و نوجوانان در دهه60 بیشتر از امروز به سینما می رفتند.

کد مطلب: ۸۷۰۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سیدجوادهاشمی : می خواهم شرک ایرانی بسازم

به گزارش مشاور امور رسانه‌ای، سید جواد هاشمی تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی پیشونی سفید 2 که شب گذشته جمعه 25 آبان در برنامه میزانسن شبکه شما حضور پیدا کرده بود با اشاره به وضعیت سینمای کودک و نوجوان گفت : متاسفانه سیاستها و برنامه ریزی های غلط باعث شد تا 15 سال بچه های ما از عادت خوب سینما رفتن محروم شوند.در دهه 60 کودکان عادت به سینما رفتن داشتند و فیلمهای مانند گلنار ،دزد عروسکها،پاتال و ارزوهای کوچک ،شهر موشهای 1 فیلمهای است که در دهه 60 توسط کودکان در سینما دیده شد.

وی ادامه داد : کودکان ما به جای تماشای اثار ایرانی به تماشای آثار خارجی نشستند و آثاری که در داخل ساخته شد اکثرا اثاری خوبی نبود و یا بیشتر درباره کودکان بود تا برای کودکان و همین مسئله سینما کودک را با رکود مواجه کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه امروز کودکان به آثاری علاقه نشان می دهند که تخیلی و فانتزی و هیجان انگیز باشد افزود :در پیشونی سفید 2 تلاش کردیم بخشی از تصاویر و جلوهای تصویری که کودکان در فیلمهای خارجی می بینند را به شکل ایرانی شده تماشا کنند و در این راه نیز از امکانات داخلی استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از مسائل اصلی در سینمای ایران آوردن مخاطب به سالن سینما است ادامه داد : اینکه گفته می شود یک فیلمنامه حتما باید بفروشد تبدیل به عذابی برای نویسندگان شده است، زیرا سازندگان و کارگردان فیلم وقتی می خواهند متن یک فیلمنامه نویس را تبدیل به فیلم کنند مجبورند برای داشتن گیشه حتی یک قدم عقبتر از تماشاگر حرکت کنند.

وی ادامه داد : امروز در سینمای ایران فیلمی بهتر می فروشد که ذائقه یک قدم عقبتر از سینمای ایران را رعایت کرده است و فیلمی که با مولفه های درست یک اثر کلاسیک ساخته شده باشد مورد استقبال قرار نمی گیرد و به همین دلیل فیلمسازی که می خواهد اثرش بفروشد و گیشه را داشته باشد مجبور است که با ذائقه های مردمی پیش برود و الا زمین می خورد .

هاشمی با اشاره به اینکه فیلمنامه برای او مهم است و 6 سال در سینما سکوت کردتا یک متن خوب بدستش برسد ادامه داد : قصد دارم فیلم شهر گربه ها را بسازم اما اول باید فیلمنامه آن درست باشد و البته در فیلمهای دیگرم به نام تورنادو و پیشونی سفید 3 فیلمنامه بسیار بهتری را تبدیل به فیلم کردم.

هاشمی با اشاره به اینکه در پیشونی سفید 2 حرف ایرانی و داستان ایرانی را بیان کرده است افزود : فیلم کودک و نوجوان از نظر من آموزشی و پرورشی است اما باید ابتدا کودک را جذب سینما کرد و به سالن سینما آورد و بعد پیام آموزشی داد

فیلم سینمایی پیشونی سفید 2 به کارگردانی سید جواد هاشمی هم اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است و با استقبال خوبی همراه شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار