در گفت‌وگو با پانا

سید جواد هاشمی:قول دادم تا وقتی زنده هستم برای بچه‌ها فیلم بسازم

آهوی پیشونی سفید ۱و ۲ و ۳ پرهزینه‌ترین فیلم‌های کودکان در سینما هستند

تهران (پانا) - سید جواد هاشمی ادعامی کند، سه فیلم «آهوی پیشونی سفید» وی پرهزینه‌ترین فیلم‌های کودکان در سینمای ایران هستند.

کد مطلب: ۸۷۵۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سید جواد هاشمی:قول دادم تا وقتی زنده هستم برای بچه‌ها فیلم بسازم

سید جواد هاشمی بازیگر و فیلمساز سینمای ایران که این روزها فیلم «آهوی پیشونی‌سفید 2» را در مقام کارگردان بر پرده سینماهای کشور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا از ملزومات ساخت فیلم کودک، سختی‌های کار و دستاوردهایی که سرمایه‌گذاری بر سینمای کودک در پی خواهد داشت سخن گفت

هاشمی با اشاره به این مطلب که مخاطبان اصلی فیلم کودکان هستند گفت: تمام تلاش ما در ساخت این فیلم شاد کردن بچه‌ها بود و اگر بزرگ‌ترها نیز از این فیلم خوششان آمده به دلیل آن بوده که ترغیب شوند تا بچه‌های خود را برای تماشای فیلم بیاورند.

از دهه ۶۰ دیگر خوراکی به کودکان نداده ایم

وی ادامه داد: متاسفانه ما بچه های خود را عادت ندادیم که به تماشای فیلم در سینما بنشینند و پدر و مادرها نیز عادت نکردند که کودکان و نوجوانان خود را به سینما بیاورند البته مسئولان هم مقصر هستند که از ساخت فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اندازه کافی حمایت نمی کنند و شاید دلیل اصلی آن این است که خودشان بچه ندارند و یا بچه هایشان بزرگ شده اند.

این فیلمساز یکی از آثار بی توجهی به سینمای کودک را پررنگ شدن مشکلات تربیتی در جامعه عنوان کرد و گفت: ما بچه ها را نادیده گرفته ایم. ما بیش از ۳۰ سال است که نفهمیدیم که باید کودکان با آداب و رسوممان آشنا شوند. ما از دهه ۶۰ دیگر خوراکی به کودکان نداده ایم و انتظار داریم که همه ی آنها امام‌زاده بار بیایند.

داستان فیلم ما با شماره 3 تکمیل خواهد شد

کارگردان «آهوی پیشونی سفید 1 و 2 » به ساخت دنباله سوم این مجموعه اشاره کرد و افزود : قسمت سوم فیلم پیشونی سفید آماده شده و در مرحله تصحیح رنگ و ساخت موسیقی است. احتمالا چندماه بعد از اکران آهوی پیشونی سفید 2 فیلم شماره 3 هم وارد پروسه اکران شود. داستان فیلم ما با شماره 3 تکمیل خواهد شد. فیلم دیگری هم به نام «تورنادو» ساختم که آن هم برای کودکان است.

باید قدر فیلمسازانی که برای کودکان و نوجوانان فیلم می‌سازند دانست

هاشمی درباره آثار تربیتی فیلم‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان گفت: اگر ما بتوانیم در فضای شاد یک فیلم حتی یک کلمه خوب و یک رفتار درست به کودکان یاد بدهیم موفق بوده‌ایم.

هاشمی با اشاره به اینکه استقبال از فیلم پیشونی سفید 2 تا به امروز خوب بوده است، گفت: باید قدر فیلمسازانی را که برای کودکان و نوجوانان فیلم می‌سازند دانست زیرا بچه‌ها مخاطبان مهمی در سینما هستند. امروز فیلم‌سازانی داریم که برای بچه‌ها فیلم می‌سازند و ممکن است سرمایه آنها از ساخت این فیلم‌ها بازگشتی نداشته باشد. باید از این فیلمسازان حمایت کرد.

برای بچه‌ها باید چندین برابر بزرگسالان هزینه کرد

وی در خصوص هزینه های سه فیلم «آهوی پیشونی سفید» گفت: ادعا می‌کنم که آهوی پیشونی سفید ۱و ۲ و ۳ پرهزینه‌ترین فیلم‌های کودکان در سینمای ایران هستند.

وی ادامه داد: البته برای بچه‌ها باید چندین برابر بزرگسالان هزینه کرد چون آثار این سرمایه‌گذاری در آینده به خودمان و جامعه مان بازخواهد گشت.

افتخار می‌کنیم که کودکان را جدی می‌‌گیریم

وی سپس به برنامه خود برای ادامه مسیر در ساخت فیلم کودک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: من قول دادم تا ابد و تا وقتی زنده هستم برای بچه ها فیلم بسازم. امیدوارم کودکان نیز به عنوان مخاطبان جدی این فیلم‌ها از آنها استقبال کنند و افتخار می‌کنیم که کودکان را جدی می‌‌گیریم.

کارگردان «اختاپوس» افزود: من با بچه ها بزرگ شدم و دغدغه ام این بود تا کاری کنم فیلم‌های ساخته شده در ژانر کودک و نوجوان در شان بچه ها و خانواده‌هایشان باشد و همچنین به آنها بفهمانم که اول باید خوبی و بدی هارا بشناسید.

همه بچه‌ها فانتزی را قبول دارند و جذب آن می‌شوند

این کارگردان درباره رابطه فیلم جدیدش با مخاطبان کودک و بزرگسال گفت: در آهوی پیشونی سفید 2 به خانواده‌ نزدیک شدیم، ولی مثل بسیاری از تولیدات حوزه کودک و نوجوان، از آن فیلم‌هایی نیست که برای نوستالژی بزرگترها ساخته می‌شوند. من وارد این مقوله نشدم، بلکه خواستم فیلمی برای کودکان بسازم که تواما برای بزرگترها هم جذابیت داشته باشد و این کار سختی است.

وی افزود: نمی‌توانم بگویم مخاطب شناسی ام در این فیلم دقیق بوده اما می توانم بگویم مطالعه زیادی بر روی بچه ها کردم و همچنان من معلم ام و زندگی ام را با بچه ها گذرانده ام، نمیتوانم بگویم که تمامی بچه ها را می‌شناسم اما می‌توانم بگویم همه بچه‌ها کار فانتزی را قبول دارند و به آن جذب می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار