مدیرکل منابع طبیعی سمنان خبر داد:

وقوع 19 فقره آتش‌سوزی در اراضی سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از وقوع 19 فقره آتش‌سوزی در 28.5 هکتار از اراضی سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
وقوع 19 فقره آتش‌سوزی در اراضی سمنان

علی‌نقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل، از اجرای برنامه‌های متعدد در هفته منابع طبیعی خبر داد و اظهار داشت: این اداره کل در سال 1397 با شعار «منابع طبیعی، بزرگ‌ترین سرمایه ملی» برنامه‌های خود را پیگیری و اجرا کرد.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی طبق روزشمار این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: نواختن زنگ طبیعت در مدرسه شهید رجایی، غرس نهال، اجرای مراسم جشن درختکاری در پارک یاقوت با حضور استاندار سمنان و مدیران اجرایی، تجلیل از خبرنگاران فعال عرصه منابع طبیعی، توزیع نهال و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به مهد آدینه، جلسه با شوراهای منطقه با مسئولیت یگان حفاظت و رئیس شهرستان شاهرود از برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان سمنان است.

وی از کاشت 850 هزار اصله نهال در دو نهالستان سمنان خبر داد و گفت: در حال حاضر، 600 هزار اصله نهال به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است و کاج مشهد برای اولین بار در سمنان توزیع می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح طرح مالچ ریگی در شهرستان گرمسار خبر داد و گفت: در روز سه‌شنبه و هم‌زمان با بیست و یکم اسفندماه، پروژه پژوهشی مالچ ریگی در 40 هکتار از اراضی گرمسار افتتاح می‌شود.

وی افزود: این طرح تحقیقاتی و پژوهشی به پیشنهاد پروفسور کردوانی و با حضور دیگر مسئولان استانی در شهرستان گرمسار افتتاح و در صورت توفیق در شهرهایی چون خوزستان به علت وجود ریزگردها اجرا خواهد شد.

حیدریان با اشاره به تعیین ردیف بودجه از سوی صندوق توسعه ملی در بحث سازمان‌های جنگل‌ها و مراتع گفت: در سال 1397 اعتباری برای سازمان جنگل‌ها و مراتع مصوب شد که 20 میلیارد و 800 میلیون تومان سهم سمنان شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ابلاغ این اعتبار در خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: در 15 هزار هکتار از اراضی سمنان خدماتی در بخش‌های بیولوژیک، مستندسازی و ترویج و حوزه یگان حفاظت و ... انجام شد.

حیدریان با بیان اینکه در سال 1397 تعداد 19 فقره آتش‌سوزی در 28.5 هکتار از اراضی سمنان رخ داد، تصریح کرد: هشت مورد مربوط به جنگل‌ها بود که 16 هکتار مساحت داشت و به خود درخت آسیب چندانی نرسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار