وضعیت معیشتی فرهنگیان استان اردبیل بهبود می‌یابد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: آموزش و پرورش در راستای بهبود وضع معیشتی معلمان اهتمام جدی داشته و به صورت غیرمستقیم ساز و کارهایی برای کمک به معلمان پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۸۹۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت معیشتی فرهنگیان استان اردبیل بهبود می‌یابد

احمد ناصری در جلسه بررسی مشکلات فرهنگیان در اردبیل اظهار داشت: آموزش و پرورش در راستای بهبود وضع معیشتی معلمان اهتمام جدی داشته و به صورت غیرمستقیم ساز و کارهایی برای کمک به معلمان پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به توسعه مراکز اقامتی، رفاهی، درمانی و وام‌های کم‌بهره اشاره کرد .

او با اشاره به توسعه درمانگاه‌های فرهنگیان و پذیرش ماهانه هفت هزار نفر در مراکز درمانی گفت: 80 درصد مراجعان فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اختصاص تسهیلات کم بهره به فرهنگیان افزود: هر فرهنگی نیازمند وام باشد تنها در یک روز قادر به اخذ وام است و در 6 ماهه نخست مسال، چهار هزار نفر تسهیلات به ارزش 12 میلیارد تومان دریافت کردند و در خصوص بهبود خدمات با صندوق قرض الحسنه مهر ایران نیز مذاکراتی صورت گرفته است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به پوشش بیمه فرهنگیان بیان کرد: سه نوع بیمه عمر در نظر گرفته شده که در بیمه عمر مصوب تمامی کارکنان، در بیمه عمر مکمل 95 درصد کارکنان و در بیمه عمر پس انداز 30 درصد کارکنان عضویت دارند و در بیمه حوادث که پیش از این تنها 5 درصد کارکنان عضو بودند این رقم به 30 درصد افزایش یافته است و در بیمه تکمیلی درمان نیز 74 درصد کارکنان عضو هستند .

ناصری تصریح کرد: سازوکار دیگر برای حمایت از معیشت کارکنان سرمایه‌گذاری مطمئن بلند مدت از طریق صندوق ذخیره فرهنگیان است که حداکثر تا پنج درصد از حقوق کارمند کسر کرده و معادل آن دولت به سرمایه اضافه می‌کند و به همراه سود آن در هنگام بازنشستگی به فرد پرداخت می‌شود که 92 درصد از کارکنان در اردبیل عضو این صندوق هستند .

او افزود: در راستای تامین کالاهای اساسی نیز تقویت تعاونی‌های مصرف و برگزاری نمایشگاه در ایام خاص سال دنبال می‌شود تا در ایام خاص مانند ماه رمضان و عید نوروز کالاهای اساسی به سهولت در اختیار فرهنگیان قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار