دولت آمریکا با وجود ادعای حقوق بشر، بر خلاف آن عمل می کند

کاشان ( پانا) - خبرنگار شبکه پرس تی وی گفت: دولت آمریکا با وجود ادعای حقوق بشر، بر خلاف آن عمل می کند. بسیاری زندان های آمریکا خصوصی است و از کار زندانیان برای تولید ارزان قیمت در شرکتهای بزرگ مثل وال استریت استفاده می کنند.

کد مطلب: ۸۹۶۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دولت آمریکا با وجود ادعای حقوق بشر، بر خلاف آن عمل می کند

به گزارش پانا وبه نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، مرضیه هاشمی، اظهار کرد: از لحظه دستگیری هر روز شرایط زندان سخت و کاملا خلاف ادعای کسانی بود که دم از حقوق بشر، آزادی بیان و دین می زنند.

وی افزود: از لحظه دستگیری به من گفتند که نباید شرایط خود را به هیچ کس حتی خانواده اطلاع دهم و با بستن زنجیر به دست و پایم مثل یک مجرم با من رفتار کردند و حتی برخلاف قانون آمریکا مبنی بر اختیار در نوع پوشش، به اجبار روسری، از سر من برداشته و عکس گرفتند و به حجاب من بی احترامی کردند.

وی تصریح کرد: بر خلاف آنچه که در فیلم های آمریکایی نشان می دهند که زندانیان را به فضای باز و آفتاب می برند در زندانی که من در آن بودم زمانی برای استفاده از فضای باز به زندانیان داده نمی شد و حتی بصورت غیرقانونی از دهان من نمونه DNA گرفتند.

وی افزود: در گفت و گو با زندانیان متوجه شدم که در مواردی پس از دستگیری افراد در آمریکا وکیل معاضدتی به آنها توصیه می کند به جرم کوچک انجام نداده اقرار کنند تا سال های کمتری در زندان بمانند در حالیکه هیچ جرمی مرتکب نشده اند.

این مستندساز مستقل با اشاره به تعداد بالای زندانیان بیگناه و بیشتر سیاهپوست در زندان های آمریکا گفت: زندانیان، رفتار انسانی با او داشتند حتی به او کاغذ و قلم و قرآن به زبان انگلیسی دادند و موقع نمازخواندن وی کاملا احترام می گرفتند و سکوت می کردند زیرا این عمل عبادی برای آنها زیبا بود.

وی، با اشاره به پخش برنامه های غیراخلاقی برای زندانیان گفت: زمانی که من در زندان بودم تلویزیون مرتب روشن بود و برنامه های غیر اخلاقی پخش می شد و حتی وقتی که زندانیان درخواست خاموش کردن تلویزیون را کردند این اجازه به آنها داده نشد.

خبرنگار شبکه پرس تی وی افزود: یک بانوی ۳۵ ساله آمریکایی که تازه مسلمان شده و در زندان موفق به حفظ قرآن به زبان انگلیسی شده بود به من گفت دستور اسلام برای آنکه مرد خانواده، مسوولیت کار و امرار معاش را قبول کند و زن در خانه با آرامش و امنیت به خانه داری و تربیت فرزندان برسد برای من یک رویا است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ارزشها در ایران برعکس می شود و جای زن و مرد در حال عوض شدن است و دارند از اصل فاصله می گیرند هم بدلیل تغییر فرهنگ و هم فشار اقتصادی که باید در این مورد بسیار مواظبت و دقت بر جلوگیری از افزایش این روند شود.

هاشمی، با تاکید بر تبلیغات و تلاش آمریکا برای از هم پاشیده شدن بنیاد خانواده‌ در ایران گفت: ایرانیان نیاز به همدلی ، اتحاد و مقاومت فرهنگی و اقتصادی بیش از پیش در برابر توطئه های استکبار آمریکا دارند.

به گزارش پانا، خبرنگار شبکه پرس تی وی، ۲۳ دی ماه 97 بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه سنت لوئیس این کشور بازداشت شده بود پس از ۱۱ روز بازداشت در زندان آمریکا، چهارشنبه 10 بهمن به ایران بازگشت. و دو اسفند در هشتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان شرکت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار