استاندار کرمانشاه:باید به فکر نیازهای نرم‌افزاری آموزش و پرورش باشیم

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه تاکید کرد علاوه بر امکانات و سخت‌افزار، باید به فکر نیازهای نرم‌افزاری آموزش و پرورش هم باشیم.

کد مطلب: ۸۹۰۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کرمانشاه:باید به فکر نیازهای نرم‌افزاری آموزش و پرورش باشیم

هوشنگ بازوند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه جلسه شورای آموزش و پرورش نباید صرفا به پرداختن به مسائل سخت‌افزاری و امکانات فیزیکی محدود شود، اظهار کرد: وزن نیازهای نرم‌افزای آموزش و پرورش بیشتر است.

وی از جنگ روانی و تهاجم فرهنگی که این روزها علیه کودکان و جوانان ایجاد شده هم یاد کرد و ادامه داد: باید برای مقابله با این فضا برنامه داشته باشیم و ببینیم چگونه می‌توانیم جلوی مشکلاتی نظیر علاقه به مصرف سیگار، علاقه به نگهداری حیواناتی مانند سگ، بازی‌های خطرناک و ... را بین دانش‌آموزان بگیریم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه معتقد است، افزایش اثربخشی و کیفیت دادن به آموزش‌ها خصوصا در بعد مسائل اجتماعی باید برای سال 98 در اولویت آموزش و پرورش باشد.

استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم هوشمندسازی مدارس به عنوان یک مسیر اجتناب‌ناپذیر تاکید کرد و افزود: اگر از این کار غلفت کنیم، دانش‌آموزان در مقاطع بعدی دچار مشکلاتی خواهند شد که جبران آن سخت است.

وی با اشاره به اولویت‌بندی که برای هوشمندسازی تعدادی از مدارس استان در نظر گرفته شده، یادآوری کرد: این کار نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار است که دو میلیارد تومان از این رقم را ما تامین می‌کنیم و مابقی آن باید توسط نوسازی مدارس و خود آموزش و پرورش از طریق جلب مشارکت مردمی و خیرین تامین شود.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: این اعتبار برای سال 98 در نظر گرفته خواهد شد.

بازوند درباره ساخت 27 زمین چمن مصنوعی در مدارس پسرانه استان نیز خاطرنشان کرد: از این طرح استقبال می‌کنیم و نیمی از اجرای آن را بر عهده می‌گیریم، به شرط آنکه خود وزارت آموزش و پرورش نیز برای ساخت مابقی زمین‌های ورزشی پای کار بیاید، در غیر اینصورت کار را متوقف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ساخت این زمین‌‌ها نزدیک به چهار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که دو میلیارد تومان آن بر عهده استانداری است، افزود: این اعتبار برای سال 98 تامین خواهد شد، اما ساخت زمین ورزشی مدارس زلزله‌زده را می‌توانیم در برنامه سال جاری بگنجانیم.

بازوند اضافه کرد: بعد از تعیین تکلیف زمین‌های ورزشی مدارس پسرانه، سراغ سالن‌های ورزشی چندمنظوره مدارس دخترانه می‌رویم، زیرا هزینه کردن در ورزش خصوصا برای مدارس نوعی سرمایه‌گذاری است.

بازوند در ادامه خواستارتوجه بیشتر آموزش و پروش به ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین بهبود سیستم گرمایشی مدارس هم شد.

وی انتقادی هم از عدم تحویل به موقع مدارسی که ساخته می‌شود داشت و عنوان کرد: گاهی مدرسه‌ای ساخته شده، اما تجهیز نمی‌شود که در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد. موردی را بازدید کردم که در کنار یک مدرسه ساخته شده و آماده، دانش‌آموزان در یک کاکنس مشغول تحصیل بودند.

استاندار کرمانشاه بر لزوم استفاده از ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه برای حمایت از مدارس و خصوصا برنامه‌های ورزشی آنها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار