توازن رشته‌ای عامل مهم در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان است

کرمانشاه (پانا)- نشست شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور یزدان پناه و اعضای شورای تحقیق و پژوهش در مرکز خانه معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۶۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
توازن رشته‌ای عامل مهم در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان است

مجید یزدان‌پناه ضمن اهمیت پژوهش و تحقیق در آموزش و پرورش، استفاده از ابزارهای نوین پژوهشی را خواستار شد و از اعضای شورای تحقیق خواست به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دانش‌آموزان به رشته‌هایی غیر از علوم‌تجربی گرایش پیدا کنند و توازن رشته‌ای را یک فاکتور مهم در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان و در سطح کلان، وضعیت آینده شغلی آنها دانست.

یزدان‌پناه از نقش تاثیرگذار شورای تحقیقات که معمولا از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و نخبگان هستند، تقدیر کرد و از آنها درخواست نمود تا در رفع چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش استان، از جمله شاداب‌سازی مدارس، به ویژه مدارس مناطق زلزله‌زده و گسترش مدارس غیر دولتی برنامه‌ریزی و کمک نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: هرگونه پیشرفت و توسعه پایدار در آموزش و پرورش، نتیجه شناخت چهارچوب‌های علمی و پژوهشی است.

وی گفت: هر مقدار که انسان با تحقیق و پژوهش بیگانه شود، توسعه که یکی از آشکارترین نشانه‌های رشد علمی و اخلاقی جامعه است، دچار پسرفت می‌گردد و تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش می‌بایست در خدمت انقلاب اسلامی و آینده فرزندان ایران اسلامی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید هر امری را بدون تحقیق و پژوهش پذیرفت، گفت: فرهنگیان و دانش‌آموزان ما باید تحقیق‌محور و پژوهشگرا باشند تا جامعه‌ای موفق و مجهز به علم روز دنیا داشته باشیم و تحقیق‌ و پژوهش، عامل مؤثر در شکل‌گیری شخصیت و ذهنیت فرزندان ایران اسلامی است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش ضمن بیان این نکته که پیگیری مشکلات آموزشی مناطق زلزله‌زده باید در اولویت باشد، به لزوم بهبود وضعیت آموزشی این مناطق تاکید کرد.

در ادامه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی نیز تحقیق و پژوهش را نیاز حل مشکلات جامعه دانست.

در پایان این نشست، اعضای شورای تحقیق استان به تبادل نظر و ارائه راهکار پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار