رونمایی از چله انقلاب اسلامی در زیور تبع جامعه المصطفی

قم (پانا)- با حضور رئیس جامعه المصطفی العالمیه مراسم رونمایی از 35 اثر تولید شده در پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۹۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از  چله انقلاب اسلامی در زیور تبع جامعه المصطفی

پیش از ظهر امروز با حضور علی عباسی ریاست جامعه المصطفی العالمیه، متقی ریاست پژوهشگاه، قنبری معاونت امور ارتباطات، بی نیاز مدیر کل اداره پست قم، پژوهشگران، مدیران و اصحاب رسانه مراسم رونمایی از 35 اثر تولیدی جامعه المصطفی با محوریت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام قنبری مدیر کل ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی ضمن بیان اینکه همه انقلابیون و کسانی که دلشان به آرمان های انقلاب می تپد دغدغه جشن های انقلاب اسلامی را دارند جامعه المصطفی را نهادی خواند که این دغدغه را به صورت فراملی دنبال می کند.

مدیر کل ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی بیان کرد: این نهاد در صدد گفتمان سازی اسلام ناب محمدی در المان انقلاب اسلامی است که این گفتمان مبتنی بر علم و معرفت است و با برخورداری از منابع دینی سعی و تلاش می کند آن را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

قنبری شیوه های به کار گرفته شده در اشاعه گفتمان سازی را ائم از حضوری، مجازی، کوتاه مدت، بلند مدت، بررسی بین ادیان، میان فرهنگی و بین فرهنگی دانست که از حوضه های قرآن و حدیث، حکمت و ادیان، فقه و اصول، زبان و تاریخ تمدن اسلامی و اهل بیت فرهنگ سازی می شود.

وی استراتژی کلان موجود را از منویات مقام معظم رهبری خواند و افزود: با عمل به فرمایش معظم له توانسته ایم زبان فارسی را به صورت مستقیم به بیش از 300 هزار نفر از طلاب خارجی و خانواده هایشان آموزش و آن را درونی کنیم و این می تواند گشودن راه های معرفت و فرهنگ اسلامی ایرانی به دنیا باشد.

مدیر کل ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی رسیدن به مرجعیت علمی و معرفتی آکادمیک را راهبرد دیگری خواند که توسط این نهاد پیگیری می شود که با استفاده از آموزش معارف اسلامی و دینی و متدولوژی علمی و عقلانی و تقریبی جامعه توانسته ایم به سمت حرکت به سوی مرجعیت دینی دست یابیم.

قنبری عضویت در اتحادیه های بین المللی دانشگاهی را یکی دیگر از موارد بالندگی جامعه المصطفی خواند و تصریح کرد: 200 تفاهم نامه علمی و آکادمیک و آموزشی با مراکز علمی و معتبر دنیا بسته شده است.

در ادامه دکتر متقی ریاست پژوشگاه جامعه المصطفی با اشاره به تولید 2500 موضوع در زمینه های مختلف دینی اولین اصل در تحقیقات و تولیدات این پژوهشگاه را عمل به منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی خواند و گفت بیش از 108 پایان نامه در حوزه انقلاب تقدیم شده است.

در ادامه علی عباسی ریاست جامعه المصطفی نیز با تأکید بر ثمرات و امکاناتی که انقلاب در اختیار همگان قرار داده از کوری چشم دشمنان برای چهل سالگی انقلاب سخن گفت و خاطر نشان کرد: امروز پدیده انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای در جهان معاصر ایفا می کند.

رئیس جامعه المصطفی ضمن انتقاد از افرادی که سعی در کمرنگ کردن نقش جامعه المصطفی در جریان سازی فکری انقلاب اسلامی دارند تأکید کرد: این نهاد در عرصه ملی و بین اللملی در کنار 2 دانشگاه الازهر و المدینه به جریان سازی پرداخته است.

در پایان این مراسم از 35 کتاب در حوزه انقلاب اسلامی با موضوع، انقلاب اسلامی، امام خمینی و مقام معظم رهبری و همچنین تمبری با همین عنوان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار