معاون آموزشی جامعه المصطفی العالمیه: آغاز سال تحصیلی جدید با تحول آموزشی در گام دوم انقلاب اسلامی

قم (پانا) - مراسم آغاز سال تحصیلی 1399 - 1398 و تجلیل از طلاب برتر در جامعه المصطفی العالمیه با رویکرد تحول آموزشی در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۵۵۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزشی جامعه المصطفی العالمیه: آغاز سال تحصیلی جدید با تحول آموزشی در گام دوم انقلاب اسلامی

صبح امروز همزمان با شروع سال تحصیلی نشست خبری جزایری معاون جامعه المصطفی العالمیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جامعه المصطفی العالمیه دارای سابقه چهل ساله و از واحدهای آموزشی مؤثر و مولود انقلاب و از برکات انقلاب اسلامی است که امسال نیز از 23 شهریور در داخل کشور فعالیتهای آموزشی خود را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه برخی از واحدهای آموزشی المصطفی در خارج از کشور هستند در برخی از مراکز دو ماهی است که سال تحصیلی جدید شروع شده است.
معاون آموزشی المصطفی گفت: با حدود 50 هزار دانش پژوه فعال در 3 حوزه دانشی کلان، 1) علوم اسلامی (فقه، اصول، تفسیر، حدیث و تاریخ) 2) علوم انسانی (جامعه شناسی، روان شناسی، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی، مدیریت)، 3) زبان و فرهنگ (در بیش از 15 گرایش متفاوت شامل زبان و فرهنگ چینی، عربی، اسپانیایی، آلمانی، ژاپنی و ...) فعال است و این سه حوزه کلان دانشی را با 3 شکل ساختار نظام سطوح (هماهنگ با نظام حوزههای علمیه)، ساختار نظام مقاطع (منطبق با قوانین وزارت علوم در بیش از 120 رشته مقطع در مراحل کارشناسی و ارشد و دکتری) و مجازی فعالیت می کنیم.

جزایری افزود: شعار امسال آموزشی جامعه المصطفی طرح تحول آموزشی در راستای گام دوم انقلاب است که در واقع این شعار دو پیام و مسئولیت را بر عهده المصطفی گذاشته است و عمده آن بحث طرح تحول است که با توجه به اینکه عمده مخاطبان آن غیر ایرانی هستند و بیش از 130 ملیت در المصطفی با مذاهب مختلف در حال تحصیل می باشند.
وی خاطر نشان کرد: از 120 گرایش موجود به 400 گرایش ارتقاء خواهیم یافت که بخش قابل توجهی از نیازهای دانش پژوهان را در سراسر کشور با مذاهب مختلف پاسخگو خواهیم بود.
معاون جامعه المصطفی تصریح کرد: تأکید المصطفی توسعه و تقویت کیفی و کمی مقاطع ارشد و دکتری و سطح پنج است که در کنار آموزشهای بلند مدت دورههای کوتاه مدت هم جزو برنامههای اصلی المصطفی است.
جزایری گفت: آموزش مجازی در المصطفی با یک تحول و رشد جدی روبرو است و قویترین مجموعه دانش مجازی را المصطفی عهده دار است.
وی با اشاره به اینکه آموزش زبان فارسی یکی از تعهدات و مأموریتهای المصطفی بوده است گفت: افرادی که آموزش می بینند به اضافه خانواده آنها سفیرانی هستند که برای فرهنگ اسلامی و انتقال ادبیات فارسی اقدام می کنند.
معاون جامعه المصطفی گفت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی نیز با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی پنج شنبه 4 مهرماه برگزار خواهد شد.
جزایری یاد آور شد: المصطفی نهادی است علمی با توجه به عقلانیت و معنویت و عدالت خواهی اقدام می کند و این در حالی است که عقلانیت، که نیاز مبرم جهان اسلام و جهان روز است، معنویت و بازگشت به فضایل و حقایق هستی نیز که راهکرد حرکت ما برای توسعه عدالت و پیام اصلی دین است نیز مورد توجه قرار می گیرد.
وی افزود: در سال جاری بیش از 3 هزار استاد و عضو هیأت علمی این مجموعه را همراهی میکنند که امیدواریم این ظرفیت برای نشر معارف دین مورد بررسی قرار گیرد.
معاون جامعه المصطفی با اشاره به وردی امسال المصطفی گفت: بر اساس مجوز وزارت علوم 20 درصد دانشجوی ایرانی می پذیریم که فعلاً این ظرفیت پر نشده و اولوییت با دانشجویان غیر ایرانی است.
جزایری واحدهای تابعه المصطفی در ایران را را 20 دانشگاه دانست که 2 واحد اختصاص به اهل سنت دارد، (گرگان و سنندج) و واحدهایی در قم، مشهد، تهران، تبریز و قشم مشغول ارائه خدمات هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار