کارگاه آموزشی نقش مادران در کاهش عوارض سن بلوغ در دبیرستان دوره اول حضرت معصومه (س)

اردبیل (پانا) - کارگاه آموزشی نقش مادران در کاهش عوارض سن بلوغ ، توسط امور بانوان ناحیه یک در دبیرستان دوره اول حضرت معصومه (س) اردبیل با حضوردبیران و اولیا دانش آموزان برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی نقش مادران در کاهش عوارض سن بلوغ در دبیرستان دوره اول حضرت معصومه (س)

در این کارگاه فریبا عبدی کارشناس روانشناس بالینی با اشاره به دوران بلوغ گفت : تغییرات بلوغ هم برای دختران و هم برای پسران اهمیت دارد، اما مسائل دختران به خاطر شرایط خاص فرهنگی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. مادر، به عنوان نزدیک‌ترین فرد از نظر عاطفی به فرزندش، می‌تواند گذر از این دوران را برای او آسان‌تر کند. دوره نوجوانی از 11 تا 13 سالگی شروع می‌شود و تا 18 سالگی ادامه دارد. این دوره، دوران تعارض بین رفتار کودکانه و بزرگسالی است. اما چندسال قبل از ورود کودک به سن نوجوانی، تغییرات اندکی درجسم و رفتارش آشکار می‌شود. این تغییرات در دخترها شایع‌تر است و سپس در رابطه با تیپ های شخصیتی توضیحاتی را به حاضرین ارائه کرد.

او همچنین ضمن بیان مطالبی در مورد آسیب های فضای مجازی در سنین نوجوانی ، تجمل گرایی ها و کمرنگ شدن مسائل دینی در خانواده ها اشاره کرد و گفت، بهتر است مادران برای بالا بردن سطح معنویت فرزندانشان الگوی مناسبی برای آنها باشند.

در ادامه حیدروند کارشناس امور بانوان ناحیه 1 اردبیل نیز گفت : این دوره بهترین دوره‌ای است که می‌توان به رفتارهای کودک در آستانه بلوغ جهت مناسب داد، نباید دختران را با همان شیوه‌های قبلی به سمت خود گرایش داد. مادران باید باور کنند که او در تلاش برای رسیدن به استقلال فکری و منطقی است و حتی در این مرحله ممکن است شاهد نافرمانی‌ های او باشند پس آموزش چگونگی رفتار مناسب پدر و مادر با فرزندان در سن بلوغ را کمک به جلوگیری از آسیب های پیش روی آنان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار