مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران تاکید کرد:

نقش مهم آموزشی وتربیتی مادران در خانواده

خبرگزاری پانا :همایش استانی تقدیر از بانوان شاغل در ادارات آموزش وپروررش شهرستان های استان تهران با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان در سالن ولایت اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۳۳۶۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، در این همایش که به مناسبت هفته زن در راستای تجلیل از خدمات بانوان شاغل در ادارات آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران برگزار گردید وعنوان بانوی کوثر را به همراه داشت ،علیرضا کمرئی در سخنانی ،حضرت زهرا(س) را الگو واسوه بانوان ایران دانست و افزود: قدر ومنزلت این بانوی بزرگوار باید برای همگان بیشتر تبیین گردد .

وی در ادامه، به نقش وجایگاه مهم زنان در حوزه اجتماعی جامعه اشاره کرد وگفت: بانوان همیشه منشاء کار خیر بوده وارزش کار آنها از حیث دقت وپیگیری قابل قیاس نیست ونقش آفرینی انان در برخی حوزه ها بیش از آقایان مورد انتظار است.

کمرئی در ادامه با استناد به آمار بانوان شاغل در آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران، افزود: ازمجموع48861 پرسنل آموزشی اداری وخدماتی،بیش از61 درصد را بانوان تشکیل داده اند، که این موضوع نشان از حضور موثر آنان در عرصه های آموزشی وتربیتی است.

مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران خاطر نشان کرد: حضور زنان در نقد ونظر بسیاری از اندیشمندان حوزه زنان ومطالعات جامعه شناختی از جمله موضوعاتی است که همواره مورد پرسش جوامع بوده ومتاسفانه تفکر مردسالاری در بعضی موارد، حذف نیمی از جمعیت بالقوه فعال را نادیده گرفته است، لیکن به برکت انقلاب اسلامی واستقرار نظام جمهوری اسلامی نقش وحضور زنان درجامعه رو به توسعه گذاشته وزنان تلاش می کنندو جایگاه خود را در عرصه های اجتماعی پیدا کنند واین نقش روز بهروز در حال پر رنگ شدن است.

وی بر نقش مهم زنان در خانواده تاکید کرد وگفت: نمی توان نقش مادران در تربیت فرزندان را نادیده گرفت واین نقش قابل جایگزین با هیچ یک از مسئولیت های مردان ونقش آفرینی آنان نیست.

علیرضا کمرئی موضوع آموزش را مناسب ترین عرصه برای حضور ونقش آفرینی زنان وبانوان توصیف وتصریح کرد: بدلیل تاثیرات آموزشی که زنان در خانواده دارند، بوده است که هیچ موسسه ای نمی تواند نقش مادر در تربیت فرزند را بر عهده بگیرد.

شایان ذکر است ، این همایش از خدمات ارزتده بانوان شاغل در ادارات آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران با اهداء لوح سپاس از سوی مدیر کل تجلیل بعمل آمد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار