نقش مهم مادران در حفظ بنیان خانواده

حجاب در تحکیم رابطه ها نقش مهم و اساسی را ایفا می کند و اگر فرهنگ جامعه رو به بی حجابی سوق داده شود دیگر عواطف و رابطه ها در کانون خانواده شکل نمی گیرد و این روابط در بیرون با جنبه های منفی و ترویج فرهنگ غربی شکل خواهد گرفت که این خود بزرگترین معضل در جامعه است.

کد مطلب: ۶۹۹۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از نطنز در دوره ضمن خدمت نقش حجاب در حفظ بنیان خانواده که با همکاری کانون بسیج فرهنگیان و با حضور 100 همکار بسیجی برگزار گردید ، حاج آقا صغیرا از نقش خانواده و تربیت درست فرزندان در حفظ بنیان خانواده مطالبی را بیان نمود.

در این جلسه حاج آقا صغیرا کارشناس آموزش خانواده بر لزوم احترام و ایجاد همدلی در خانواده ها و نقش مادران در حفظ و نگهداری پایه خانواده تاکید نموده و افزود : نقش مادران در تربیت سالم فرزندان نقشی بسیار مهم و حساس است.

وی در ادامه از همکاری آموزش و پرورش در شناخت جنبه های درونی فرزندان و همچنین توجه ویژه به تربیت دانش آموزان گفت و تصریح کرد: بیشتر شخصیت بزرگسالی دانش آموزان در دوره تحصیل آنها شکل می گیرد اگر ما بتوانیم در این دوران با شناخت مفهومی جنبه های تربیتی و دینی به دانش آموزان راه و روش درست را به آنها نشان دهیم در آینده دچار انحرافات شخصیتی و اجتماعی نخواهیم شد.

کارشناس آموزش خانواده با تاکید بر رعایت حجاب توسط دختران و مادران در بیرون و داخل خانه تصریح نمود: حجاب در تحکیم رابطه ها نقش مهم و اساسی را ایفا می کند به این صورت که اگر فرهنگ جامعه رو به بی حجابی سوق داده شود دیگر عواطف و رابطه ها در کانون خانواده شکل نمی گیرد و این روابط در بیرون با جنبه های منفی و ترویج فرهنگ غربی شکل خواهد گرفت که این خود بزرگترین معضل در جانعه است.

وی گفت: بیشتر خانواده ها از بی حجابی در جامعه نگران هستند و این ورود فرهنگ غرب به جامعه را نشان می دهد و استعمار و کشورهای غربی با تهاجم فرهنگی و بی هویت نمودن زنان و مردان سعی در تسخیر انها را دارند و این خود نقش مادران در خانه ها را دوچندان می نمایند.

حاج آقا صغیرا به عوامل بی حجابی و اثرات منفی ان بر جامعه اشاره نمود و به خانواده ها تاکید نمود که دختران خود را با حجاب فاطمی و زیر سایه اهل بیت پرورش دهید تا دشمنان نتوانند به سادگی جهت براندازی بنیان خانواده تلاش نمایند.

وی با اشاره به آیات و روایات از اهمیت نقش حجاب برای زنان و مردان به جنبه های روانی ان در جامعه اشاره نمود که بالاترین جنبه آن سلامت زنان و مردان در جامعه می باشد. وی خاطر نشان کرد که مدیران مدارس با دعوت از خانواده ها و برگزاری کارگاه های آموزشی از آثار بی حجابی در جامعه و ضرری که به کانون خانواده وارد می شود مطالبی را بیان نمایند.

در پایان فرهنگیان با طرح سوالات خود در زمینه های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار