امام جمعه شهرری:

نقش تربیتی مادران شهدا بی بدلیل و انکارناپذیر است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه عمده وظیفه تربیتی جامعه بر عهده مادران است گفت: نقش مادران شهدا در آماده سازی رزمندگان اسلام و مجاهدان راه حق بی بدیل و انکار ناپذیر است.

کد مطلب: ۶۰۷۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران ، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری روز یکشنبه در مراسم بانوی مرد آفرین(تکریم از ١٧٠ مادر آسمانی منطقه 20) گفت: براساس روایت نقش علما و امرا در در اصلاح جامعه بسیار اثر گذار است ولی نباید از نقش کلیدی زنان به عنوان مادران جامعه در تربیت و اصلاح افراد اجتماع غافل شد.
وی به اهمیت نقش زنان در پیشبرد و اصلاح جامعه از دیدگاه قرآن و اسلام پرداخت و بیان داشت: نام ٢٥ زن در آیات قرآن کریم ذکر شده که بیانگر اهمیت نقش زنان از دیدگاه قرآن می باشد و تمامی پیامبران اولوالعزم در دامن زنان پرورش و رشد یافتند که تمامی این نکات نشانگر اهمیت بی بدیل زنان در جامعه است.
حجت الاسلام شاهچراغی به همسر شهید و مادر چهار شهید بودن حضرت ام البنین(س) اشاره کرد و اظهار داشت: مادران و همسران شهدا با الگو گرفتن از این بانوی بزرگ اسلام باید همواره فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهند.
وی به مسئولیت سنگین خانواده های شهدا در حفظ و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه پرداخت و تصریح کرد: خانواده های معزز و معظم شهدا به خاطر اینکه انقلاب پیروز و حفظ شود هزینه سنگینی داده اند و در حال حاضر نیز باید بیش ازسایرین در مسیر ولایت و استقلال کشور گام بردارند و همواره دغدغه حفظ و ترویج فرهنگ ایثارو شهادت را در کشور داشته باشند.
وی ادامه داد: فرهنگ ایثار، شهادت و ولایت مداری تا زمانی که در کشور وجود داشته باشد هیچ یک از دشمنان انقلاب و نظام فکر تعرض و تجاوز به کشور را در سر نخواهند داشت.
وی در بخش دیگر سخنان خود به نقش بی بدیل علما در ترویج فرهنگ شهادت و زمینه سازی روحی افراد برای شهید شدن اشاره کرد و یادآور شد: طبق روایات مداد علما فضیلت بیشتری از خون شهدا در روز قیامت دارد چرا علما فرهنگ ایثار و شهادت را در روح و جان مردم پرورش می دهند.
شایان ذکر است ، مراسم بانوی مرد آفرین(تکریم از ١٧٠ مادر آسمانی منطقه 20) روز شنبه با حضور شاهچراغی امام جمعه شهرری، نصراله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از مادران و پدران شهدا در حسینه حوزه عملیه حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.
/خبرنگار : نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار