مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

تجلیل از ۴۰ چهره شاخص فرهنگ و هنر استان در دهه فجر۹۷

سمنان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۴۰ چهره شاخص فرهنگ و هنر استان در دهه فجر تجلیل می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۸۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ۴۰ چهره شاخص فرهنگ و هنر استان در دهه فجر۹۷

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر، در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، ضمن بیان اینکه اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری طی دهه فجر در استان پیش‌بینی‌شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه هنرمندان نقش بسیار مؤثری در پیشبرد انقلاب دارند، لذا به‌عنوان برنامه شاخص ۴۰ چهره شاخص فرهنگ و هنر استان طی دهه فجر تجلیل می‌شوند.

وی به برنامه های ستاد اجتماعی و فرهنگی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تقدیر از ۴۰ هنرمند استان، مشارکت در سرود ۴۰ هزارنفری در مصلای سمنان و رونمایی از کتاب ظرفیت‌های فرهنگی هنری استان در مقایسه با چهار دهه گذشته در دستور کار ستاد اجتماعی و فرهنگی برگزاری چهل‌سالگی انقلاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و کارگروه اجتماعی و فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان از هنر سفال‌گری به عنوان یکی از مهمترین مزیت‌های هنری این استان نام برد و گفت: شاهرود و سمنان از مهمترین مراکز سفال‌گری در کشورند.

حجت الاسلام و المسملین فضیلت، با اذعان به اینکه هنر سفال‌گری در استان از پتانسیل بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود استعدادهای هنری ممتاز در این بخش، هنر سفال و سرامیک استان می‌تواند توسعه بیشتری بیابد.

وی بر ضرورت حمایت از این بخش تاکید و تصریح کرد: در جشن‌های سالروز چهل سالگی انقلاب علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف به سفال و سرامیک و دیگر صنایع دستی نیز توجه ویژه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از یک‌صد عنوان برنامه فرهنگی هنری به بهانه سالروز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: تجلیل از 40 نفر از چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر استان و سرکشی و تفقد از 40 هنرمند فعال استان از جمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام و المسملین فضیلت، با اشاره به برخی برنامه‌های کارگروه اجتماعی و فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان ادامه داد: اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، جشنواره موسیقی، رونمایی کتاب، سوگواره مهر محرم، همایش سوادرسانه‌ای، برنامه‌های متنوع قرآنی، برپایی شب شعر، نشست‌های ادبی، نمایشگاه عکس، برگزاری کارگاه‌های متعدد هنری، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌های مختلف، مشارکت در سرود 40 هزار نفری در مصلی سمنان، تورهای شهرستان‌گردی و... از جمله برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در این استان است.

وی از توسعه قابل توجه فضاهای فرهنگی و هنری استان در چهار دهه اخیر خبر داد و افزود: در همین ارتباط ظرفیت‌های این بخش و مقایسه آن با سال‌های پیش از انقلاب در کتابی تدوین شده که در این ایام رونمایی خواهد شد.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان با گسترده خواندن دستاوردهای انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته گفت: هر انقلابی آرمان‌های زیادی دارد که ممکن است به برخی از آنها دست یافته و دستیابی به برخی آنها نیز نیازمند زمان بیشتری باشد و طبیعتا انقلاب اسلامی ما نیز از این امر مستثنی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار