مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان:

اجرای 160 برنامه به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: 160 برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب توسط کارگروه ایثار و شهادت در این استان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۸۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 160 برنامه به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در سمنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن فریدون، در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر، در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، با اشاره به نقش خطیر رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و تبیین درست دستاوردهای انقلاب و همچنین تشریح جایگاه ارزشمند ایثارگران در جامعه، اظهار کرد: امروز باید عزت ایران اسلامی و همچنین قداست ایثارگران با قلم‌ها تبیین شود تا خوراک تبلیغاتی بیگانگان نشویم.

وی با اشاره به جایگاه رفیع ایثارگری و شهادت و اجرای برنامه‌های متعدد به‌منظور انتقال این مفاهیم ناب به جامعه، بیان کرد: اگر جامعه به سمت و سوی ایثارگری پیش برود، به عالی‌ترین درجه و مراتب کمال خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان، از اجرای 160 برنامه بزرگ و کوچک در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از سوی کارگروه ایثار و شهادت در این استان خبر داد و افزود: از آغاز دهه فجر تا اواخر اسفند اجرای برنامه‌ها ادامه خواهند یافت.

سمنانی ها 33 شهید به انقلاب تقدیم کردند

حجت الاسلام و المسلمین فریدون با بیان اینکه 7 اثر فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت همزمان با چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در استان سمنان رونمایی می شود، گفت: از این 7 اثر فرهنگی و هنری، 5 کتاب و دو اثر چندرسانه ای است که 3 اثر شامل یک کتاب و دو محصول چند رسانه ای، در ایام الله دهه مبارک فجر و 4 کتاب دیگر نیز در آستانه 22 اسفند روز شهدا رونمایی خواهند شد.

وی اضافه کرد: کتاب "مهرنگاران" با موضوع خاطرات جانبازان 50 تا 70 درصد شهرستان دامغان و دو اثر چند رسانه ای با موضوع زندگی شهیدان مؤمنی و شهید محمد طحان(از شهدای مدافع حرم) همزمان با ایام الله دهه مبارک فچر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سمنان رونمایی می شوند.

رئیس کارگروه ایثار و شهادت ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان سمنان از برگزاری بالغ بر 160 برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی در گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب در استان سمنان خبر داد و افزود: اعزام پیام آوران ایثار و راویان ایثار و شهادت به مساجد و مدارس از مهمترین برنامه های این کارگروه است، بیش از 60 راوی و پیام آور ایثار تا کنون آموزش دیده اند و به مدارس و مساجد اعزام می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین فریدون، از برگزاری مراسم تجلیل از 40 همسر، پدر و مادر و خانواده شهدا در این ایام خبر داد و گفت: دیدارهای هفتگی با خانواده شهدا به همراه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان نیز در برنامه خواهد بود، برپایی نمایشگاه عکس جانبازان و شهدا، چاپ کتاب خاطرات جانبازان 50 تا 70 درصد، محفل انس با قرآن کریم، پیاده روی خانوادگی با رویکرد ایثار و شهادت و... از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

وی از برگزاری گردهمایی جانبازان بصیر که از دو چشم نابینا هستند در شاهرود خبر داد و گفت: جشن بزرگ انقلاب با عنوان فجرآفرینان، مهمانی لاله ها، نشست بصیرت افزایی 40 شب 40 مسجد، برپایی نمایشگاه انقلاب، برگزاری یادواره شهدا در مدارس و تهیه مستند و جمع آوری خاطرات پدران و مادران شهدا و پخش از صدا و سیما نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده جهت ایام الله فجر چهلم در استان سمنان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه این انقلاب مدیون ایثار و جانبازی شهدا و جانبازان و خانواده های آنان است، تعداد شهدای دوران انقلاب در استان سمنان را 33 شهید عنوان کرد و گفت: شهرستان شاهرود در استان سمنان دارای بیشترین شهید انقلاب در استان سمنان است، و شهرستان سرخه نیز به نسبت جمعیت در بین شهرستان های استان دارای رتبه اول در تقدیم شهدا به انقلاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار