مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : اجرایی شدن 75درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش استان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرایی شدن 75درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در سال جاری شورای آموزش و پرورش 3 بار تشکیل شده که خروجی این جلسات 16 مصوبه بوده که از این تعداد 12 مصوبه اجرایی شده است.

کد مطلب: ۸۸۶۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : اجرایی شدن 75درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش استان

محمد علی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پانا در بیرجند که به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش انجام شد، گفت: شورای آموزش و پرورش باید از امکانات همه دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده شود و با توجه به کمبود اعتبارات، تلاش می‌کنیم از حداقل منابع و امکانات بیشترین استفاده را ببریم.

او با اشاره به فعالیت 13 شورای آموزش و پرورش درمرکز استان و شهرستان ها ادامه داد : قریب 156 نفر از مسئولین دستگاه های اجرایی، نمایندگان مدیران و ائمه جمعه در این شوراها عضویت دارند که ریاست شورای آموزش و پرورش استان به عهده استاندار و ریاست شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان ها به عهده فرمانداران می باشد.

دبیر شورای آموزش . پرورش استان ادامه داد: برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش باید تمام زوایای پیدا و پنهان نظام آموزشی را تغییر داد .

او از سند تحول بنیادین به عنوان نیاز اجتماعی برای مرتفع کردن مشکلات آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: کهنه بودن و عدم توان پاسخ گویی نظام فعلی آموزش و پرورش، به نیازهای جامعه و نیز عدم توجه به فلسفه تعلیم و تربیت از جمله دلایلی است که تدوین این سند را ایجاب می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: افزایش مشارکت و اثربخشی همگانی بویژه در میان اعضای خانواده و تعالی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور و تبیین نقش ارکان سهیم و موثر از اصلی ترین نقش های اعضای شوراهای آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین است .

واقعی افزود : باور به ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش،مشارکت در تغییر فضا از نهاد آموزشی به نهادی فرهنگی؛اجتماعی و مولد سرمایه انسانی،تبیین و ترویج مفاهیم تحول آفرین ،مشارکت در نهادسازی و استقرار نظام های جدید در سطح استان و منطقه انتظاراتی است که در سند تحول بنیادین برای اعضای شوراهای اموزش و پرورش در نظر گرفته شده است .

او با بیان این که تحول در آموزش و پرورش مستلزم تغییر نگاه ها،باورها و رفتارهاست گفت: بر اساس به عمل آمده از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و بر اساس تعداد جلسات برگزاری جلسات شورا، شهرستان سرایان به عنوان شهرستان برتر انتخاب شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان؛ تعداد مصوبات با رویکرد مطالبه گری برای ارتقای کیفیت آموزشی و مبتنی بر اساس قانون تشکیل شوراها را از جمله مهمترین عوامل انتخاب سرایان به عنوان شورای برتر استان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار