مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

شورای عالی آموزش و پرورش رکن بالادستی درسیاست گذاری ها

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش رکن بالا دستی در سیاست گذاری این نهاد انقلابی است که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور می باشد.

کد مطلب: ۸۷۶۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
شورای عالی آموزش و پرورش رکن بالادستی درسیاست گذاری ها

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از جلب مشارکت فرهنگیان در تصمیم گیری های کلان به عنوان مهم ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و ابراز داشت: پیشرفت و اعتلای تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی با همراهی منابع انسانی محقق می شود.

وی برگزاری انتخابات برای معرفی سه نفر از صاحب نظران فرهنگی استان در شورای عالی آموزش و پرورش را در راستای تحقق همین امر مهم دانست و اظهار کرد: حضور سه نماینده از جامعه عزیز فرهنگی استان در سه دوره تحصیلی از جمله اقداماتی است که می تواند حضور موثر معلمان و مدیران مدارس خراسان جنوبی را در بالا ترین سطح مدیریت آموزش و پرورش رقم زند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ضمن تأکید بر مشارکت خانواده بزرگ فرهنگیان استان در این رویداد اجتماعی، فرهنگی؛ تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه وزارت،3 صاحب نظر عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر اساس رأی مستقیم فرهنگیان برگزیده شده و به شورای معاونین وزارت معرفی می شوند، که پس از تأیید به عضویت شورای عالی آموزش و پرورش در می آیند.

واقعی با بیان این که ابلاغ این سه نفر توسط رئیس جمهور صادر می شود، یاد آور شد: لازم است منتخبینی که به عضویت شورای عالی آموزش و پرورش در می آیند، در جلسات این شورا که حد اقل هر ماه یکبار در در تهران تشکیل می شود، حضور یابند.

وی با تأکید بر این نکته الزاما یکی از سه منتخب باید خانم باشد، ادامه داد: این انتخابات در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود که مرحله استانی به روش الکترونیکی بر گزار شده و مرحله کشوری نیز برای راه یافتگان مرحله استانی در محلی که ستاد راهبردی انتخابات تعیین می کند،به صورت حضوری رقابت می کنند که در پایان سه نفر که بیشترین آراء را کسب کنند به شورای عالی راه می یابند.

گفتنی است داوطلبان شرکت در این انتخابات باید از نیروهای رسمی و دارای حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس بوده و سابقه کاری بین 12 تا 31 سال باشند که زمان ثبت نام و انتخابات متعاقبا اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار