۱۰۰ هزار دانش آموز تبریزی سفیر هوای پاک می شوند

تبریز (پانا) - معاون طرح و برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از انتخاب ۱۰۰ هزار دانش آموز تبریزی به عنوان سفیر هوای پاک و سلامت ابرای نهادینه کردن مفاهیم مربوط به این موضوعات خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۰ هزار دانش آموز تبریزی سفیر هوای پاک می شوند

حبیبه هراتی با حضور در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» بیان کرد: "پتانسیل های قوی و خوبی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها دیده ایم و در همین راستا قرار است ۱۰۰هزار دانش آموز به عنوان سفیر هوای پاک معرفی شوند و از اول ابتدایی تا دانشگاه به نهادینه کردن مباحث هوای پاک و سلامت به جای کارهای نمادین در جامعه بپردازند".

وی اعلام کرد: "به اعتقاد جامعه شناسان، شهر سالم شهری است که شهروندان و ساکنان آن بتوانند ارتباط منطقی با عوامل زیست محیطی برقرار کنند. در واقع شهر سالم، پلی است میان شهر آرمانی و شهر کنونی".

معاون طرح و برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ادامه داد: "توسعه پایدار نیز به معنای این است که ساکنان شهر بتوانند نیازهای خود را بدون اینکه منابع نسل آینده را به خطر بیندازند برطرف کنند".

هراتی با بیان اینکه شهر توسعه یافته با مقوله های محیط زیست شهری، اقتصاد شهری، فرهنگ و هنر و حکومت محلی و پارلمانی ارتباط مستقیم دارد، اظهار کرد: "توزیع خدمات و تسهیلات به صورت عادلانه، از مهم ترین بسترهای توسعه پایدار شهری است".

وی در بخش دیگری از این گفتگو گفت: "دفع اصولی پسماند یکی از مسائل مهم در شهر سالم است و اعتقاد ما این است که مدیریت صحیح زباله، می تواند آن را به عنوان طلای کثیف مورد استفاده قرار دهد. از طرفی دیگر باید در نظر گرفت که محیط زیست برای ما اولویت دارد و از طلا نیز ارزشمندتر است".

وی در ادامه با بیان اینکه اصلی ترین مقوله توسعه پایدار، محیط زیست سالم است، بیان کرد: "اولین اقدام مان این است که زباله ها را از چرخه زندگی مان بیرون کنیم".

معاون طرح و برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: "تمام دستگاه ها طبق اصل پنجاهم قانون اساسی، وظیفه دارند در حفظ محیط زیست بکوشند و در این موضوع هم شخصیت های حقیقی و هم شخصیت های حقوقی دخیل هستند".

وی تصریح کرد: "اگر شهروندان به نقش خود در تفکیک زباله از مبدا به خوبی عمل کنند و به دفع اصولی زباله توجه داشته باشند، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود".

هراتی اعلام کرد: "از طرفی دیگر اگر هر شهروند روزانه تنها ۵۰گرم کمتر زباله تولید کند، هرروز ۸۰تن زباله کمتر در تبریز تولید می شود و این میزان واقعا قابل توجه است".

وی همچنین درخصوص تبدیل زباله به انرژی بیان کرد: "به جای هدردادن زباله می توانیم از آن به عنوان منشا تولید انرژی استفاده کنیم که این موضوع به دست کارشناسان در دست تحقق و بررسی است".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار