مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : تربیت 1400 دانش آموزحافظ قرآن در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر یک هزار و 400 دانش آموز دختر و پسر تربیت یافته مکتب قرآنی موفق به حظ یک تا 30 جزء از قرآن مجید شدند.

کد مطلب: ۸۸۶۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  : تربیت 1400 دانش آموزحافظ قرآن در مدارس خراسان جنوبی

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، صبح امروز در نشست شورای قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: در حال حاضر 48 دانش آموز حافظ کل قرآن داریم که از این تعداد 28 نفر دختر و 14 نفر پسر هستند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان حافظ کل قرآن در اردوی سه روزه زیارتی به مشهد مقدس می شوند و زیارت حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اعزام می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ثبت نام 18 درصد دانش آموزان دختر و پسر استان در آزمون حفظ جزء 30 قرآن مجید خبر داد و تصریح کرد: در بخش فرهنگیان نیز تا کنون قریب 12 هزار نفر از معلمین زن و مرد استان برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند.

واقعی با اشاره به استقبال بی نظیر دانش آموزان و فرهنگیان استان از برنامه های قرآنی، ادامه داد: میزان استقبال دانش آموزان و فرهنگیان استان از برنامه ها و آزمون های قرآنی 10 برابر سایر دستگاه های اجرایی در استان است که این خود حکایت از حضور فعال فرهنگیان و تلاش وافر این قشر خدوم در تربیت صحیح فرزندان این خطه از میهن اسلامی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری اجلاسیه نماز دانش آموزان استان تا پایان سال جاری خبر داد و تأکید کرد: بسیاری از مشکلات و ناهنجار ی های موجود در جامعه امروز ناشی از غفلت از نماز به ویژه نماز اول وقت است.

گفتنی است برنامه ریزی برای زمان و مکان اجلاسیه، تعاد دانش آموزان شرکت کننده و دوره تحصیلی آنان و نیز انتخاب سخنران کشوری این اجلاسیه از مهم ترین مصوبات این نشست بودو همچنین در این جلسه از نادیا رهبر حافظ 4 جزء قرآن مجید و دانش آموز پایه چهارم دبستان دخترانه نصیری بیرجند تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار